Dag på HS

 
ONSDAG
140702
Rosa & Rosita 
Grattis
Malin Karlsson
Grattis  
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Något man måste uppskatta
hos små barn är att de inte går omkring
och visar upp bilder av sina föräldrar.
 
av; Tage Danielsson
Hej där 
 Det är en dag fylld av läkarbesök och födelsedags fika.
Dagen är så packad.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Det är inte så himla lätt att sova när man har en hand med gips
som stör hela tiden. Hur jag än lägger den är den i vägen.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Nu så tar jag min frukost och ser till att man är klar till åtta då
jag skall börja röra mig mot HS.
Det är röntgen först och sen fika med Susanne.
Härligt med sällskap.
 
Oj vad tidigt detta blev nu då .... Är på Hs redan åtta och fyrtio. 
Susanne kommer kvart över nio ... det är då bara att vänta ....
Är glad och känner mig redigt upprymd,
hoppas allt ser bra ut.
 
Då tar vi lite fika och snackar lite. Det har hänt lite på Rosendal ...
Och det är ju så livet går där.
Hoppas att det kommer att fungera även i framtiden.
 
Nu har vi ett besök hos läkaren ... han ser inte så besviken ut så det är nog bra.
Men ack vad jag bedrog mig .... Allt är fel ... allt är superknas.
Min arm skada har flyttat på sig, ett benbrott skall ha en viss vinkel för att läka rätt.
Min vinkel har då flyttat sig ett antal grader och det kan bli operation på det också.
Det är inte vad jag vill.
 
 
Så nu är det bara att håll armen i total stillhet och se till att den inte flyttar på sig.
Nytt gips på denna gång glasfiber. det blir lite mer stabilt.
Nu skall Susanne åka mot sitt jobb.
 
Jag har ett besök hos kurator ...
Hon heter Helena är super trevlig och jag känner ett förtroende för henne direkt
pang. 
Vad bra detta kommer att gå galant, tror jag.
Är på ett 45 minuter långt besök. Snackar om olyckan ... och lite om vad jag gott igenom.
Ett bra samtal ....
Camilla plockar upp mig för en färd mot Gladö, och födelsedagskaffe med Malin.
Först ett stopp i Huddingecentrum.
Malin har bakat cupcakes  som är gudomligt goda.
 
Väl hemma igen var det bara att ta en mat låda .. fisk
Det är ju gott.
 
Som vanligt så faller jag ur livet och somnar framför tv.
Jag måste skaffa mig ett liv.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0