Domen

 
ONSDAG
140723
 Emma
Grattis
 Min dag på SöS
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
Mycket enkla idéer är endast inom
räckhåll för mycket komplicerade hjärnor.
 
av; Rémy De Gourmont
Hej där 
Spännande dag på Sös hoppas på bra resultat. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vill ha en skön sovmorgon ... eller inte.
Upp vid 5.30 och kolla vad gubben har för sig.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Fixar min frukost och förbereder mig på en återhämtnings
stund med bara mig i centrum. Gubben åker så kram och puss på dig.
Och min värdefulla tid har börjat.
 
Så nu är det bara att fortsätta dagen med lugna djupa andetag och
känna lugnet sprida sig i hela kroppen.
Sol och värme sprids i min själ i dag. Det är sommarväder utanför
mitt fönster med härliga 21 grader klockan åtta.
 
Nu är det bara att fixa i ordning sig för bilen skall på fin puts.
Kör ner bilen till Bullen. Hej då bilen hämtar dig snart hoppas jag.
Det är ju bra att ha n egen bilmekaniker :)
 
Tar en promenad till Brinken eftersom dom skall köra mig till
Södersjukhuset. En fika och ett konstaterande att det är as hett på deras altan.
Man kan inte sitta där så länge inte, man flyter bort liksom.
Inge fel på värman, men onödigt att koncentrera den på en liten altan med tre väggar.
 
Nu är det då hög tid att köra mot stora staden. Känns lite nervigt, vad kommer läkaren att säga.
Operation eller ej, jag hoppas på ingen op. Tar mig upp till handkirurgerna
för att få gipset avklippt. Tack för det, röntgen nästa klockan ett.
Tur att man har lite litteratur med sig. kommer eventuellt bli en lång dag.
 
 
Det känns så skumt att vara utan gips så jag är livrädd att det ska göra ont
Hugo, vilket det gör i bland. Ingen höjdare. Vi skall röntga båda händerna för att jämföra,
men vänster gör ont som attan.
 
Så då är det en kaffe paus och lite väntan, skall se läkaren vid 14 tiden.
Min läkare, Kristian heter han, är jourläkare så alla
ringer på han när det är något.
 
I alla fall kom jag in till honom vid tre tiden ... lite sen eller hur.
Han titta, klämde, titta igen. Kolla röntgenbilder jämförde och klia sig i skallen.
Och vad skall dom göra??? Ja inte vet jag och inte läkaren heller.
 
Efter att jag har suttit ett tag till ( en timma) i väntrummet kommer läkaren igen.
Nu sa han att han skall ta detta på stora ronden i morgonbitti med dom stora killarna :)
Så jag får en skena och sen är det bara att gympa lite med handen försiktigt.
 
Då tar jag mig kommunalt hem går ju smidigt då tåget kom på direkten.
Så hemma i Tumba tar jag en promenad upp till Storvreten och
hem för att upptäcka att ingen har fixat maten.
 
Så det skiter jag i, orkar inte bry mig.
Gör kväll kollar film och har det bra.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0