Nu rullar juli

 
MÅNDAG
140707
Klas 
Grattis
 Sommar
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Av historien lär vi oss
att vi ingenting lär av historien.
 
av; George Bernard Shaw
Hej där 
Jag har 17 dagar kvar med detta gips.
Sen får vi se vad som händer :) 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Måndag och jag har tvättstuga inget ovanligt när det gäller mig.
Det går liksom lite snabbare och lättare.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Var nere och lade i tvätt vid sju och sen var det frukost.
Jag älskar frukosten, den är nog de mål jag äter bäst och
det är den jag inte får ont i magen av.
Så nu går tiden och all tvätt är klar så jag är uppe med allt vid 10 tiden.
Och jag upptäcker att Saga inte är uppe,
hon skall ju jobba ... hallå.
 
Hon blev en smula stressad och så , men det går så bra som det blev ändå.
Hon måste lära sig att ha lite koll. Hon skall bara andas och ta sig vidare.
Så blir allt bra och hon hinner i tid.
 
Så då tar jag och promenerar ned till centrum  för att byta Haylie kläder
och köpa presenter till Saga. Hon får ju symaskinen också men senare.
Så det blir ju bra.
 
Men se där kommer Camilla också, vad kul och lill plutten.
Han har så bråttom att han inte hinner se mig, han skall till bilen och åka ... NU.
 Vill ha en guld peng av mormor så klart då ser han mig och vill ha .
Han är en rolig prick.
 
Vi väntar på Nea vid bussen, hon kommer snart så vi kan ta en fika på Donken för
att stressa på Saga lite :) Och hon blev lite stressad tror jag, hon glömde lite
saker. Annars är det OK med henne.
 
Vi sitter och snackar och barnen leker vi tar oss ut för det är så varmt. Men det
är varmare ute :) Så härligt så underbart sommar :)
Glass är gott när det är varmt.
 
Nu tar jag mig hem, Camilla kör mig upp, jag skall ha Linus medans hon och Thomas
lägger altan hos Karlssons Tullinge. Så då skall vi se vad vi skall göra lilla killen och jag.
Han vill förstås kolla på Bikupan, han bara älskar den.
Står och dansar till låten och skrattar till skämten.
 
Jag fixar mat vilket är lite svårt att tugga för Linus, han har så ont i munnen,
det kommer massa tänder nu och det är ont. Så det blir lite gröt i stället. Lättare att tugga.
Han badar och får på sig pyjamas och vi sätter oss vid TV en stund, han är snor trött.
 
Thomas och Camilla hade ändrade planer och hamna på date i stället.
Bra för dom kan jag tycka. Alla föräldrar behöver egen tid.
Man måste se varandra också.
 
Jag håller Linus vaken så han inte somnar och nu är dom på G hem
så det är normal tid för han. Vi tar en fika och sitter och snackar.
Linus tjuter som besatt ... vad hände, han har ont i sin höger hand.
Den är svullen och han har antingen klämt sig eller blivit biten.
Det syns bättre i morgon nu har han bara ont.
 
Dom tar sin kille hem nu skall han sova, han har fortfarande ont och är ledsen.
Stackars lilla kille. Trött mössa är han och det är jobbigt för honom.
Nu skall jag göra kväll och kolla tv.
 
Grannen ringer på dörren och vill veta om jag vill jobba son personlig assistent i augusti.
Nej inte riktigt med kan höra med andra :) Det är ju några som man känner som kan vilja:)
Har denna dag på mig.
 
Nu skall jag göra kväll.
   
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0