Operation

MÅNDAG
140728
Botvid & Seved 
Grattis
 Min onda hand
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
Första villkoret för odödlighet är att man är död.
 
av; Okänd
Hej där 
Oj detta är en dag för min minnes bank.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Upp tidigt, dusch med denna starka inför operations tvål.
Huden blir torr, gnisslig och stram.
Ingen frukost, inge vatten ingenting.
Lite tid för min själ hinner jag allt med.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Ellie och Fredrik skall köra mig till Södersjukhuset. Dom skall vidare till Gålö i dag,
härligt det är sånt fint väder så det blir bra för dom tycker jag.
 
Vi åker så där åtta och något.
 
 
Hela vägen är fantastisk inga bilar inga köer bara rulla på.
Nu är vi på SöS. Tack för skjutsen det var snällt.
Köper mig en tidning så mina timmar i vätan inte blir så trista.
 
Upp till kirurg mottagningen, dagvård.
Får fylla i hälsopapper och sen får jag en säng som är min under dagen.
Jag skall inte sövas utan blir lokalt blockerad.
 
Narkossköterskan kommer med ett bord fullt med sprutor och bedövningsmedel.
Först en liten lokal bedövning, via axeln.
Nu kommer vi till blockeraren. Sprut nålen ÄR  sex meter lång.
Den skall läggas i nerv-nätet under axeln.
För att se detta använde han ultraljud. Intressant.
 
Då blev min vänstra arm totalt blockerad. Jag vet att jag har den men den fans inte där.
Det var något tungt som jag inte kände när jag lyfte den.
Jag skulle ju gå in till op. salen för egen maskin.
Nu låg ja här och min arm låg på ett bord bredvid mig
helt avklippt från kroppen.
 
Jag fick lite extra lull medicin så jag somna. Sen var allt klart och jag var vaken.
Ingen arg Phia, ingen stressad Phia, ingen förvirrad Phia, INGENTING.
Fantastiskt.
 
Min arm lades i en stöd för att få bästa cirkulationen.
Det var mystiskt med armen, het bortdomnad i flera timmar.
Läkaren kom och vi prata och halv planera om eventuell stel op.
Sen fick jag åka hem, fick en taxi resa så det var skönt.
 
Väl hemma var jag trött och nu börjar det släppa, börja känna armen och
fingrar. Skönt välkommen tillbaka. Detta är lite av en härlig känsla.
Kunna ta i saker och känna dom.
 
Men det var en kväll och natt från helvetet, ont satan så ont!!
Inga tabletter vill hjälpa. Ont och så djävla ont.
 
Var mest grinig på alla.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0