Salem i dag

 
TISDAG
140722
 Magdalena & Madelaine
Grattis
 Älsklingarna
i Salem
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
Att med lätthet göra det andra finner svårt
är talang; att göra det som är omöjligt för talangen
är genialt.
 
av; Henri-Frédéric Amiel
Hej där 
 21 grader klockan nio det är inte illa det.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna av ett sms klockan 5.50, från Claudia.
Tror hon måste ha skickat det i går kväll eller på natten.
Men nu är jag vaken så då går jag upp.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Hjälper min gubbe att leta efter nyckel till moppen, han har förlagt den.
Men snälla du nu är du tankspridd. Jag tror han har låst in den i cykelrummet.
Skall kolla med Renata när hon kommer hem.
 
Det är frukost och lite min tid här nu, jag tror att det är
bara att ta min tid och få återhämtning.
Jag känner att det är så viktigt, när jag tar den är oväsentligt.
 
Har lite maggympa i dag, det kan behövas då jag har lagt mig till att bli ett kakmonster.
Inte så bra vill jag lova. Man går liksom upp i vikt av det och då blir min rygg ondare.
Nä nu får det allt vara bra med detta tuggande.
 
Robin har tvätt i dag så det blir att väcka honom vid nio om ha inte är vaken.
Han är en duktig kille och han är så bra på att vara hjälpsam NÄR han väl är det.
Han tar upp det sista och jag kan åka till Salem och pussa på Joline, Haylie, Amanda och Johanna.
 
En mysig stund i solen och mysig dag.
Är där till klockan 17 åker till Tumba handlar mjölk vilket
är jobbigt att bära på. Tur att man har en hand att använda.
 
Hemma skall Saga laga mat med hon skall minsann städa sitt rum först.
Så det blir jag som fixar maten och hon gör inget.
Och inte tar hon undan heller och inga sopor.
Undra om hon är medveten om att det blir väldigt lite pengar denna månad.
 
Fiskpinnar och remuladsås är smarrigt.
Man äter det i bland och då smakar det så gott.
Jag har lite värk i bena och känner mig orolig för i morgon.
Hoppas ag bara kan få en god nyhet.
 
Nä nu vill jag bara vara och kolla film dricka kaffe och ha det bra.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0