SOL :)

 
FREDAG
140704
 Ullrika & Ulla
Grattis
Båten
Resa i morgon 
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Den lyckligaste ungdomstiden är en
uppfinning av åldringar.
 
av; Paul Guimard
Hej där 
Skall vara en dag med absolut ingen stress. 
Det fixar jag .. eller ?
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ja jag sover, jag vill inte vakna, nej inte gå upp i vakentillstånd,
ner i djupsömn ... snälla :)
Nähä .... ja ja klockan är ju 05.30 så det är ju OK ... kanske.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Mmmmm
Gubben steker ett egg till lilla mig, gott.
En egg frukost :) inte illa en fredagsmorgon.
Tack hjärtat.
 
Så nu kan vi sitta på varsin dator och kolla nyheter ...
Den nya bron i Brasilien (som går till WM stadion tror jag)
har rasat över buss och bilar, fuskbygge ??
 
Det är rätt horribelt, nu för tiden sitter man med nyheter på datorn,
förr satt gubben med en enorm DN framför ansiktet.
Datorn skymmer inte min gubbe så jag ser honom i alla fall :)
En fördel :)
 
Detta med datorn har gott till överdrift, var man än är så är det dator FB eller instagram.
Vi har tappat den normala vägen med umgänge.
Vi har tappat barnen i detta också. Förr var dom ute och spela ute spel.
brännboll, fotboll, basket, andra lekar som kurragömma mm.
 
Man skall nog ta vara på de dagar man gör något med varandra, det är så svårt annars.
Man glider bort från varandra och många förhållanden slutar med en separation. 
Nu skall man väl inte tro att just sitt eget förhållande skall rasasamman för att det är mycket datatrafik.
Nej man skall nog ha en balans på de hela bara.
Dagen fortsätter med att jag bara skall hänga hemma, och jag får kaffesällskap
i dag också. Det är OK eftersom jag gillar att ha människor runt mig.
Det är fint väder så vi sitter ute och Linus får sova ute också.
Mycket nyttigt.
 
 
När allt lugnar ner sig lite på eftermiddagen skall vi titta efter en plats att lägga i båten.
Det var ju inte så lätt direkt, det finns inget ställe att bara droppa den.
Konstigt. Hitta absolut ingen plats någonstans i närheten av oss.
 
Skit samma nu är det middag som gäller, hungrig Hugo.
Det blir en stek med grönsaker.
Massa gott.
 
Nu skall gubben och Jimmie fixa motorn och förbereda allt.
Han är borta länge ... väldigt länge.
Jag kollar TV och undrar vad ungarna har för sig.
Dom är också ute länge, väldigt länge.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0