Ut på sjön igen

 
SÖNDAG
140706
Esaias & Jessika  
Grattis
 Skön söndag
med gubben
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Den unge kan reglerna men
den gamle kan undantagen.
 
av; Oliver S. Haskins
Hej där 
 Det har varit en helg där jag och min gubbe har varit bara vi :).
Ett måste för att bygga upp och stärka banden.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ingen klocka inge stress bara skön morgon.
Det är så bra detta. 
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Så nu är det morgon och frukosten skall vara på sin plats.
Och det känns så bra efter ensam tid med gubben.
Nå ja ny dag nya äventyr.
 
Klar med frukost och nu är det då tid för dagens planering.
Och den har gubben gjort. Det blir att åka och handla först.
Vi behöver lite på vår båt tur också.
 
 
Då har vi fått hjälp av Tompa att ta båten till Fittja och en tur på vattnet.
Men det måste strula lite först innan man kan säga tack och i väg.
Gubben var riktigt grinig, han var arg svor på finska och morra som fan.
 
Efter att ha dragit i väg och pratat med sonen och handlat start gas
kom han tillbaka och fixa lite så ett tu tre så var allt klart.
Nu kan vi köra mot Stockholm :).
 
 
Stockholm är vackert och nu när man har varit lite här och där är
det vackert på vattnen runt omkring Stockholm också.
Alla vet att skärgården är fin så det behöver inte nämnas.
Jag som inte gillar att åka båt har alltså varit ute TVÅ
dagar i rad med vår fina skuta, med en alldeles för stark motor till,
och både kört, varit rädd, mått dåligt och solat.
Vilken kombination :) .
 
Kom hem sent efter som vi kom i väg sent.
Trött som attan men det går bra.
Gör natt nu efter en diskussion i luren med sonen.
 
Älskar dig lilla gubben, vad du än säger.
MEN jag måste påminna om att ditt ordförråd i hettans stund måste mogna.
Det gör ont med dina ord och du säger det till de människor som står dig närmast och stöttar dig.
Inte så bra kanske.
   
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0