Fint besök

 
TISDAG
140624
Johannes döparens dag 
Johannes Döparen (hebreiska: יוחנן המטביל, Yo-hanan ha-matbil, arabiska: يحيى‎, Yaḥyá eller يوحنا, Yūḥannā, arameiska: ܝܘܚܢܢ, Yokhanan eller Yohanoun, grekiska: Ιωάννης ο Βαπτιστής, Ioánnes o Baptistés, latin: Io(h)annes Baptista) var en judisk asketisk domsprofet som verkade i slutet av 20-talet e.Kr. Han var son till Sakarias och Elisabet. Han fängslades och avrättades av Herodes Antipas, troligen år 30. I Nya Testamentets evangelier ses Johannes Döparen som en förelöpare till Jesus. Han ihågkommes som profet inom flera religioner, bland annat judendomen, kristendomen, islam och bahá'í. Han spelar också en särskilt stor roll inom mandeismen. Johannes Döparen vördas som helgon inom romersk-katolska kyrkan
 
 Eva
Tack för fikabesöket.
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Självförtroende är helt enkelt den där
känslan av lugn förvissning du har
innan du faller platt på näsan.
 
av; L. Binder
Hej där 
 Då är det lite som skall fixas till Robins resa .... Pass, pengar, försäkringar.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar lite utvilad och känner mig så till freds, innan jag försöker lyfta armen .... smärta.
När skall den gå över då?? Skall den infinna sig varje dag???
Hoppas inte de är så less på den.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Frukost .... njuter i stora drag, bara jag och mig själv. Tyst och lugnt runt mig.
Kan verkligen njuta av detta. Så nu är det bara att ha det en skön morgon.
Jag behöver inte ta ner Robin till centrum förens senare.
 
Nu är det bara hemma som gäller. Kolla TV, ligga på soffan och inte göra något.
Som det skall, telefonen ringer .... En liten kille vill komma till mormor.
Jag släpper in Linus.
 
Då blev det lite kaffe med Camilla då, jag lika roligt de.
Kolla på TV kan man ju ändå.
Linus älskar bikupan och dansar gärna till musiken.
Tittar med stora ögon på vad bina gör.
 
Nu skall dom åka hem hon får besök, och jag tar Robin ner till banken.
Kollar lite där med hur vi skall göra med pengar.
Ta ut eller inte ta ut.
 
Nu är det så att även jag skall få fika besök i dag min vän Eva kommer till mig.
Det är så kul att träffas. Det har varit si och så med det.
Nu är det ju lite så att man vill ha sin bästis.
Det är alltid så.
Egoistisk ... ja.
 
Först möter Camilla upp mig i Centrum då hon skall till tandläkaren
och fixa bettskenan. Medans jag väntar på henne träffa jag Erika,
en gammal arbetskamrat som bor i Grödinge landet.
 
Kul att prata med henne, vi ses ju inte så ofta, men bestämde att vi måste ses.
Nu kommer Camilla och vi kan åka hem, Eva kommer snart också.
Hinna fixa kaffe tills hon dyker upp.
 
Kul med min kompis här. Malin är med.
Det blev inte så länge men det är ju ok, hon var i alla fall här.
Nu är det middag på G, Camilla kör hem Eva och Malin.
Jag fixar mat till barnen.
 
Nu tar jag kväll då jag är helt slut.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0