Köra moppen

 
SÖNDAG
140601
Gunnel & Gun  
Grattis
 Min moppe
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Vi skall vara tacksamma för att det finns
dumma människor. Annars skulle inte vi andra
ha någon framgång.
 
av; Mark Twain
Hej där 
Detr är sol och skönt ute i dag, skall bli riktigt varmt
det gläder mig. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Oj idag har jag sovit så länge, jag tror det är minst två år sen jag sov
så här länge.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 Jag får allt hoppa i kläder och käka nu, vi skall ju handla jacka till mig.
Behöver en vindjacka som syns när jag åker moppe.
Så efter frukosten är det bara att hoppa in i bilen ock köra mot Kungens kurva och Jula.
Här finns billiga varseljackor som är vindtäta.
 
Men det fanns det inte, Alla sådana jackor kommer på hösten igen :(
Det var som sjutton ... då tar vi en sväng tillbaka till Tumba och Bil tema.
Där vet vi att det finns och se där här har vi en.
Nu äger jag en.
 
Då far vi till garaget ... men nej då hem först. Ari skall sätta på moppen.
Han skall försäkra den .  Nu då mot garaget.
Nu skall jag köra lite moppe här nere för att känna att det känns bra.
Jag är lite rostig och vinglig.
Känns konstigt.
 
Men jag plockar upp Thomas för att vi skall kolla bästa vägen till mitt jobb.
Det blir via Tullinge, Trädgårdsstad och sen ut på Glömstaleden.
Så det tog bara 20 min ... fem minuter längre än med bil. det är bra, då är det OK med det.
Tar en fika med Camilla och Thomas, åker sen ner till Solbo för att handla på ICA.
Lite frukt, middag och mjölk. Det ser alldeles suveränt ut.
Väl hemma beslutar jag mig för att bjuda
Renata på en kaffe.
 
Och hon ville få mig att tala om att jag inte har lärt ut min SOL ordentligt.
Ha ha ha ja det var ju lustigt, skulle allt vilja veta vilka som sa att jag inte
sagt att man inte får kränka den boende, eller att använda fel ord eller förkortningar.
Skit snack.
 
Jag och gubben åt middag vid 18.30 och det var OK.
Gott som fasen. Kyckling med sallad.
Ibland är det gott med lite.
 
Nu har kvällen anlänt och jag skall ta mig till sängen.
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0