Krock

 
TORSDAG
140619
Germund & Görel  
Grattis
Jag 
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Jag respekterar bara dem som står fasta mot mig.
Men jag tål dom inte.
 
av; Charles De Gaulle
Hej där 
Denna dag blir så händelse rik att den är värd att läsas två gånger.
Mitt livs värsta dag .. än så länge  för mig alltså. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ring jo jag får vakna till min klocka i dag .. lika förvånad varje gång.
Så duschen är först sen är det frukost och liten egen tid vid datorn.
Och efter jobbet är det kanske en lunch med Eva Lindblom.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Här kommer herren i huset också, han åker ju före mig till sitt jobb.
Trotts att han åker bil .... och jag moppe.
Jag börjar sju så jag gör mig klar 15 min över 06.
 
Lugnt i trafiken, det är ju sommarlov och många har semester nu, även på mitt jobb.
Så nu är det bara att göra sitt och hoppas på ett mess från Eva.
Slut för dagen och inget mess .. nähä då åker jag hem i blötan då.
 
 
Kommer vid Tullinge trädgårdsstad och sen händer det som inte skall hända ....
jag vurpar på moppen. Ingens fel mer än bara mitt.
Jag far av moppen åt höger och liksom kastar
moppen framför mig.
 
 
Pang ... jag far rätt ner på backen med höger knä och höger under arm.
Fan vad ont det gör ... och mitt huvud aj aj aj. Jag hamna med ansiktet ner i marken.
min vänster arm måste ha slagits in i kantstenen eller i moppen .....
den gör satan så ont.
 
 
Bilisten framför mig stanna och hoppa ur. Någon ringer ambulansen.
Och en tjej ringde Robin. Jag ligger på min väska  med mobilen i.
 
Jag är groggy och har ont som fan i hela kroppen.
Väl uppe på båren och i ambulansen kan jag känna olika smärtor.
Min hals gör ont, min nacke, min rygg, min högra sida gör ont, min vänstra handled är av.
 
Får smärtlindring, då går det lättare, men andningen är svår.
Har en klump i halsen. svårt att andas.
Väl inne på akuten kommer jag in i trauma rummet ett, där
kommer det hända massa saker.
 
Jag har ont jag ha jävligt ont.
Dom klipper minna kläder och det är chock tillstånd på mig.
Får nålar och slangar och är fastspänd.
Syrgas och ett djävla ståhej.
 
Nu är det massa röntgen och massa väntan.
Gubben kommer och är relativt chockad över vad han ser.
Jag är väldigt inpackad.
 
Vi skall vänta och det bli lång väntan.
Camilla kommer 16.15 och berättar att hon har ringt Jimmie och Nea.
Hon byter av gubben som får åka hem och duscha efter sitt arbete.
 
Nu händer det inte så mycket, mer smärtis till mig bara.
nu är det så tråkigt att vänta att jag blir irriterad.
Runt åtta på kvällen var jag tvungen att röntga armen igen.
Har fått komma ur den bindande brädan :)
Mitt fängelse i ett par timmar.
 
Nå ja då har jag bett Camilla be gubben komma och sen är det en lång
väntan väldigt lång. Natt läkaren som kom vid nio var väldigt olycklig
över att jag får vänta så många timmar.
Jag var ju inne runt 13 tiden, och nu är klockan 23.00.
Inget händer.
 
( jag har brutit radius benet ) 
Min läkare kommer på att han skall dra mitt ben till rätta och sen lägga på gips.....
OK ... Det låter smärtsamt. Ja sa han men du skall få bedövning.
Ja ja tänkte jag. Han har också berättat att jag måste kanske operera handen senare.
Vävnader är förstörda.
 
Vad kul ... Jag som bara vill jobba nu.
Helvete vad arg jag är på mig själv och på själva situationen.
 
Så 03.10 skulle jag bli bedövad ... men fan .. nålen är grövre
än den man har när man ger blod.
Den är större än ett järnspett.
 
Och gissa var nål jäven skulle ....
in i mellan skelettet där själva brottet är.
Smärtan går inte att beskriva. Varje gång han bände i sprickan,
det knaka och gjorde så ont att jag nästan svimma.
nu efter 20 - 30 min väntan kommer han och två till.
Nu skall benet dras ut. Hej och hå.
AJ
Tur att jag är fastspänd annars hade jag knockat
honom. Helvete vilken smärta.
Röntgen nästa sen lite vila, jag dör när som helst. Vi fick
ett rum med två sängar så gubben får sova.
 
04.40 kommer dom tillbaka och berättar att jag skall få smörgås och kaffe.
Och att benet ligger fel fortfarande. Skit Skit.
 
Nu åker vi hem, lägger mig 05.50
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0