Ledig fredag

 
FREDAG
140530
 Vera & Veronika
Grattis
 Fotvårdsterapeut
Helena
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Blygsamhet är en dygd - men
man kommer längre utan den.
 
av; Okänd
Hej där 
 En dag som denna ... ja vad skall man göra,
ta katten och köra :)
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ingen väckaklocka som ringer, det behöver jag inte heller.
Har ju den inbyggd i min kropp.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Duschen och frukost avklarad på vanligt vis i duschrummet och vid datorn.
Tur att man gör rätt sak på rätt plats. Inväntar dottern vi skall på fotvård :)
 
Så hon är här klockan åtta med bilen och allt så då tar vi oss iväg då.
Huddinge till Helen för en skön fotvård. Nu är det ju det man kan bjuda sina fötter på.
Dom släpar ju runt på en hela dagarna. Var rädd om dina fötter.
 
Så var jag upp och sa hej till Eva och Susanne P. Det var skoj :)
Men det känns inge bra att vara där, ingen bra stämning direkt.
Hoppas det blir andra bullar nu.
 
Vi tar oss ner till Tumba för att träffa Robin och sen är det hem som gäller.
 
Jag skall hämta vacker barn i dag.
Kan man vara så kär i sina barnbarn som jag är.
Ta Jolin en trollunge som man inte kan få tillräckligt av.
Hon på minner om Tindra när hon var liten, pappas flicka också.
Sen Linus ... han vill ´kramas och visa sin kärlek så man blir rörd.
 
Lilla Haylie som bara är en månad, hon hoppas jag hittar en egen nisch.
Amanda min mangadocka ... så fin, Johanna en tjej som man inte kan låta bli att älska.
Tindra... Ja min fina tjej .. hon är en speciell stjärn, Lukas är min bulldozer.
Finns inget som stoppar honom.
Jack han kommer att hitta en egen stil han också, just nu också ett litet knyte som
man inte har plisserat riktigt.
Det finns barnbarn som inte vi ser så ofta ... tyvärr ...
men dom är också charmiga små guldkorn Olivia och Elton.
 
Vad vore ett äldre liv utan barnbarn????
Tomt väldigt tomt och till slut ensamt.
 
Nu är vi, jag och gubben i Salem för att hämta trollungen.
En kaffe och lite snack med herrskapet hinner vi allt med.
Joline sover och Ari får ta upp henne när hon vaknar.
Hon är alldeles rufsig i huvudet och skvättig.
Hennes rum är varmt.
 
Nu skall vi hem och först träffa Jack en stund. Jolins lilla kusin.
Hon blir lite intresserad eftersom denna bäbis är lite större än syster Haylie
Det blir lite paj här och kaffe, fasen vad man har tuggat i dag.
 
Joline är en liten rackare till unge hon lekte lite med
Jacks leksaker, titta här, med baby gymmet.
 
Nä nu får vi allt ta oss hem och fixa kvällsmat och lite annat pyssel.
Jag har lite grus i ögonen och känner mig trött som sjutton.
 
En köttfärslimpa med potatis och sås blir det.
Tar ett tag innan den är klar.
Men vi kollar på TV under tiden.
Så nu äter vi, Joline tycker om maten och äter
riktigt bra.
 
Nu blir det pyjamas och godis :)
Fredags med farmor och farfar.
 
Till slut somnar hon och jag med.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0