Moppe färd

 
TISDAG
140603
Ingmar & Gudmar  
Grattis
 Moppe Olga
Det är jag det :)
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
 Det är inte det att jag är rädd
för att dö - jag vill bara inte
vara med när det händer.
 
av; Woody Allan
Hej där 
Dagen då jag kommer att vara spänd när jag far till jobbet.
Tur att jag skall åka lite tidigt. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Har haft satans värk i benen under natten ...
Ingen höjdare, vakna före fyra och klev upp 20 över 4.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Man fixar morgonrutiner och sen är det bara att kolla på nätet
för att sen fixa i ordning sig för dagen.
Nu är det bara att gasa och köra moppe till jobbet.
Ingen trafik så det går smidigt.
 
Nu är det bara att ta rapport från natten och sen börja med frukosten.
Få se nu ... gröt, dricka, smörgåsar och kaffe.
Jo allt på plats så då är det bara att köra. Hinner med fyra frukostar
och mediciner innan kollegan kommer.
 
Då är det lugnt och fint. ..... Vi har det bra här på Västergården 1.
Nu är alla uppe och det är gott om tid till lunchen.
Vi hinner med att pyssla lite extra med våra boende.
Det är detta som är omvårdnad på hög nivå.
 
Vi har så mycket kul här på huset att det är skit kul för de äldre.
Underhållning, dans, bowling, bingo, bakning och pyssel.
Det är alltid något och självklart är det promenader också.
Vissa kan ta sina boende ut på cykelturer på en hel ball cykel.
 
Så nu är det över för i dag .... Jag tar moppen hem och nu är det väl så
att jag skall handla lite. Har beställt bil för frakten hem med varor.
Jag bjuder på kaffe så blir det bra :)
 
Eftermiddagen försvinner och
kvällen kommer.
Det har varit en uppjagad eftermiddag med Robin.
Jag tänker inte gå in på vad som hänt med trött vart jag och mitt hjärta
gick i en miljon bitar.
 
Nu är det kväll och jag vill bara sova.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0