Nu är det lek

 
LÖRDAG
140531
 Robert & Robin
Grattis
 Grattis på namnsdagen
Robert
Robin
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Inget sällskap är för enkelt för den som
har stort behov av att få rätt.
 
av; Runer Jonsson
Hej där 
 Helgens höjd punkt ... att vara med barnbarnen och leka.
Joline som är hos mig och >Linus som vi hälsar på.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Jag vakna av att höra mitt barnbarn snusa mig i örat.
Hon sover som en klubbad säl.
Tröttmössa.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag smyger upp och fixar med duschen och min frukost.
Sätter mig en stund vid datorn, det är ju min lilla återhämtningstid för bara mig och min själ.
Gubben vaknar också till efter en stund men Jolin sover vidare.
 
Camilla ringer och berättar att hon skall ner och handla och kan hämta oss om jag vill.
Så bra då får vi åka bil till Brinken.
 
Så nu börjar hon vist röra på sig .... Hej gumman, har du sovit gott??
Ett varmt leende som svar, då smälter man.
 
Oj vad ditt hår ser ut kom skall jag fixa.
Men vad har du här??? Oh nej en Algrensbil i håret.
Jaha då pillar vi lite innan Ari kommer med saxen.
Mamma och pappa kommer att gå  taket över detta.
 
Men vad skall man göra??
Hon hade den kvar i munnen över 30 minuter.
Inte gräver jag i ungens mun för att se att det är tomt.
Ja nu har det hänt, jag kan inte göra något åt det.
Tur att det var på sidan.
 
(puss min kära kusin)
Så nu är hon klar för av färd till Linus.
Vi svänger ner till affären, Camilla skall handla med sig frukost.
Det är ju OK man hittar alltid något att köpa med.
 
Nu är vi här.
Hej Linus säger Jolin, och kramar blir det massor.
Lek och stoj hela dagen.
Vi är där tills dom skall åka på kalas vid 13 tiden.
lunch och sovit middag.
Ja det var ju bra.
 
Ari möter upp oss vid Kasmyra skolan  med glass och bilen.
Då är det bara att åka hem och se vad det kan bli för middag.
Korv och makaroner till Joline eftersom köttet tar för lång tid att fixa.
Och hon skall hem vid 18.
 
Jag tar Joline med mig ut eftersom Nea och Jimmie kommer utanför.
Står där och snackar när Camilla och Thomas kommer också,
Linus hinner och säga hej då till Joline.
 
Nu åker dom hem och Camilla & Thomas går upp för att hämta Wilma
som har varit hos oss ett tag.
Nu är det kväll och jag skall nog bara slappa tror jag.
 
Somnar ... fan också.
Vaknar vid 23 hur roligt är detta då??? Inte ett dugg, nu kan jag inte
somna om. sitter uppe med Robin till 02.15. Nu skall jag kolla TV
Och försöka sova.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0