Ops ... var försiktig i dag

 
FREDAG
140613
 Aina & Aino
Grattis
 Mitt jobb
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Om jag bara vore lite ödmjuk skulle
jag vara fullkomlig.
 
av; Ted Turner
Hej där 
 Jag har stor respekt för denna dag ... sitter i sen barnsben.
Jag har brutit handled, opererat blindtarm, varit inlagd på
sjukhus flera gånger just denna dag.
Fredag den trettonde.
MEN ... man vet aldrig det kan ju också helt från det blå bli en lyckodag också.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna i dag lite senare än vanligt tack för det :) .
Känner mig utvilad som det börs.
Så vi drar på denna dag.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Frukost som är så god att man bara skulle vilja äta massor.
Känner mig så mätt och belåten.
Kaffe på detta :).
 
Jag ringer till vårdcentralen och skickar upp Robin,
hans sår skall kollas.
Nu är det tvätt som skall fixas :) och Robin har bara en hand och Saga blir sen :)
Komiskt .. varför är jag inte förvånad???
 
Det blev klart i tid och jag han med en lunch med min gubbe.
Det var trevligt och det känns så bra.
Nu är det bara att fortsätta dagen som man skall.
 
På moppen till jobbet, ser mörkt ut så jag sätter på
regnjackan nu. Vill inte bli blöt igen.
 
Nu är jag på plats och jag har hittat min plats på jobbet.
Känns bra och vi är ett tajt time som går åt ett håll ....
vi jobbar med dom boende, människor som är
äldre och sjuka. Dom behöver respekt och lugn.
 
Allt går som en dans och allt känns så bra. Älskar mitt nya jobb.
Trodde inte jag skulle kunna hitta detta igen ... men nu är det återfunnet.
 
Kvällen kommer sakta och nu skall jag hem. Lugnt på gatorna så jag kan ta vägen
över Tullinge hem. Annars tar jag små vägar för att slippa stora bilar :) .
 
Så det är bara att varva ner och försöka komma till ro och sen i sängen.
 
Nu gör jag kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0