Två jobb i dag :)

 
FREDAG
140606
 Gustav & Gösta
Grattis
 Svenska nationaldagen
 

Sveriges nationaldag och svenska flaggans dag firas den 6 juni varje år och är en helgdag i Sverige. Nationaldagen firas dels till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till Sveriges kung 1523 – Sverige blev ett självständigt land – och 1809 års regeringsform (som gällde fram till 1974 års regeringsform). Händelserna har samma datum: 6 juni.

Tidigare firades 6 juni enbart som "svenska flaggans dag" och det var först 1983 som dagen även fick status som nationaldag. Sedan 1996 är nationaldagen en salutdag, och från och med 2005 är nationaldagen även en helgdag.

 Dagens citat
  Människor emellan
 
Jag behöver inte inledas i frestelsen.
Jag kan gå själv.
 
av; Birgitta Andersson
Hej där 
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vi skall lära oss av vårt grannland hur man firar en nationaldag.
Så det är bara att fira på oh visa din stolthet över ett så unikt land som vi har
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag har ett morgon pass på jobbet och har kört dit på moppen,
börjar åtta i dag. Men först är det dusch, frukost och glutt på nätet.
Så inga konstigheter alls.
Men klockan tickar i väg och jag måste nu sätta lite fart.
Så att man inte blir hängande i sista minuten racet.
Tar moppen och åker runt 7.10, börjar 8.00 så då blir det lagom att ta sig dit.
Och väl där är det så att jag skall sätta upp flaggan, den skall upp i dag så klart.
Vaktmästaren är inte på jobbet då är det självklart att man
fixar flaggan.
Dagen börjar super med lite skons av C- sidan. En kollega som
har bakat nu på morgonen till oss.
Fan vad mysigt, här får man nybakat på morgonen :) .
Dagens jobb flyter på som en dans.
Hepp  hepp så var det klart.
Nu är det hem som gäller, skall ju till Gustavsberg
och hjälpa gamla Nisse med trädgården.
Nisse är min gamla svärfar som är X-mans pappa.
Men det är OK att hjälpa gubben.
Han har ju två barn men det är tydligen bara en som hjälper till där.
Hoppas Nisse vet de sen också.!!
Skit i de nu, vi var där och det var kul och soligt och
energigivande.
Kom hemåt runt 18 så det blev en eftermiddag där.
Väl hemma tänkte jag och gubben kolla fil och mysa ... men va fan,
han somna på soffan och jag i sängen. kul kväll det blev.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0