Var i parken

 
 
LÖRDAG
140607
Robert & Robin 
Grattis
 Grattis killar
 Dagens citat
  Människor emellan
 
 Det finns inget mer föremjukande än att
se idioter lyckas med det vi själva företagit oss.
 
av; Gustave Flaubert
Hej där 
 En lördag med barnbarn. Det är det som kan vara mys pys.
Linus skall med till Joline. Och vi skall ut i parken.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
God sömn har nu varit och kommer att vara ett minne blott.
Jag tar och kliver upp för det är min rygg som ber mig
att ställa mig upp.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Intag av frukost är ett måste vid denna tid på dygnet.
Duschen kan man ta lite senare så en koll på nätet
kommer först.
 
Jag ser att Robert och Robin har namnsdag i dag ...
har ett vist minne av at dom redan har haft de ...
Hur konstigt känns inte detta.
 
Nå ja jag tar och fortsätter min dag så skall jag kolla upp detta sen.
Jag tar en promenad ner till Brinken och tar en kaffe
medans jag väntar på att Linus skall vakna.
 
Nu tar jag och promenerar mot Solbo för att möta upp gubben.
Han skall spela på hästar och jag vill ha en glass.
Sen är det en promenad hem och vi svänger förbi Hemköp för dagens middag.
 
Nu somnar lilla Linus igen. Han har fortfarande två sov stunder varje dag.
En kort vid 8.30 och den längre vid 11.30.
När vi sen skall åka mot Salem ser gubben att kylaren på bilen har ramlat.
Hur roligt var det på en skala???
Så då blev vi sena till Salem och min son blev sur.
 
Det är lika med gårdagens färd till Gustavsberg.
Alltid är det jag som skall soppa upp skiten.
Är så djävla less.
 
Tänk om jag kunde få bete mig som en gris och ändå bli älskad.
Nej då det fungerar inte ... här skall man bara hacka på,
jag är ju bara en mamma !!!!!!!!!!!
 
Nu tar jag Joline, Johanna, Amanda och Linus till parken.
Tack snälla mamma för att du tar ut barnen ett tag.
Eller en blomma för att jag är så djävla snäll.
 
Nu är jag sur också.
 
Så det blev en park lek för barnen och det var kul vi stutsar runt och
barnen lekte med varandra en stund innan det blev sura miner på de äldre.
Nu är man lite trött så vi promenerar hemåt till familjen Annorlunda.
 En kaffe och sen hem till min lilla vrå.
 
Gubben fixa middag hemma och vi har en ensam kväll hemma.
Allt i sin ordning. Barnen inte hemma och då kan man ju ha barnfritt ett tag.
 
Slut för i dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0