Grattis svärdotter

 
SÖNDAG
140324
Holger & Holmfrid  
Grattis
Midfastosöndag
 

Midfastosöndagen kallas fjärde söndagen i fastan till följd av sin plats i mitten av fastetiden. I katolska länder kallas dagen "Glädjesöndagen" eller "Rosensöndagen" (Dominica de rosa). I många katolska kyrkor byts denna dag den violetta mässhaken ut mot en rosa. Det finns också en syftning till våren och det som är vackert under den här tiden.

Svenska kyrkan firar söndagen under rubriken "Livets bröd" med fokus på nattvarden. På fjärde söndagen läses evangeliet om Den blindfödde, om Människosonens upphöjelse på korset och om den förlorade sonen. De gammaltestamentliga läsningarna denna söndag handlar om det utlovade landet – en antydan om himlens salighet.

Grattis svärdotter
 
Nea
Ha en fin dag
 
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Man uppskattar inte hälsan förrän man har varit sjuk.
 
av; Okänd
Hej där 
Det är sommar tid från och med i dag. Det är alltså fler ljusa timmar på dygnet.
Det är ju alltid välkommet. Jag gillar ljusa tider. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Min morgon stund förvandlades till ett;
Oj ... klockan.
När skulle gubben hämta Roger??? 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En liten stress för min gubbe, inge bra. Men han är snabb i vändningen
så han var nog hos Roger när han skulle.
 
 
Det var bara att fixa frulle och kaffe.
Duschen kommer lite sen i dag. Vill ta det lite piano i dag.
Det är ju det som är vitsen med mig egen tid på morgonen.
 
Har nu funderat på att göra dagliga avslut för dagen och även för veckan.
Har gjort det förr och det är en enormt skön känsla att lämna dagen där det skall vara.
Behöver inte gå och fundera eller stressa upp mig över idiotiska saker.
 
Jag behöver inte alltid vara så i över allt.
Jag måste nog lära mig ta hand om mig. Kan det vara en bra ide??
Hur ser vi på detta då??
Spännande, nytt levnads sätt för Phia Westerberg.
 
Nu är det bara åtta dagar kvar till starten på Västergård.
Det kan vara sjukt spännande.
 
En dag med Nea var ju skoj, massor fick vi uträttat och det är ju skoj så det
förslår. Hon fick blommor från oss alla, Jag & Ari, Camilla, Thomas & Linus,
Tonåringarna också så klart, En låda chockad är alltid
välkommet kan man tro.
 
Vi var hemma i Salem igen klockan 16 tror jag, det tog tid Hugo i Södertälje :)
Vi kommer lagom till att se min son jobba hårt med maten :)
Vilken middag han gjorde till sin fru ... Oj Oj jag är så stolt :)
 
Efter all genom gång av kläder hit och dit så har jag konstatera att
det blev mest till Joline. Vilka kap hon hitta.
Jag har lite till Linus också.
 
 
Har handlat kyckling till middagen i dag. Potatis sallad och vanlig sallad.
Jag fick dock äta själv för det var ingen hemma.
Och det var så trist.
 
Tror gubben kom hem runt 19.30 tiden. Saga kom vid 19 tiden och
jag fick med il fart hämta Robin vid 21.
Så blev min kväll äntligen kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0