Skit !!

 
ONSDAG
140319
 Josef & Josefina
Grattis
Nea
Du skall inte bli upprörd.
Vi löser allt detta.
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Hur kan vi begära att någon annan
ska kunna bevara vår hemligheter när
vi inte själva kunde det.
 
av; Francois De La Rochefoucault 
Hej där 
Då har vi en onsdag som kommer att vara bra på alla sätt.
Ett besök i centrum och sen hem :).
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Lugnets magi gör stor inverkan på mig.
Har hittat mitt stora kall.
Jag och min själ.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En dusch, varm och go i den smått kalla morgon timmen.
Det är en behaglig känsla och lugnande effekt att ta en varm dusch.
En smidig frukost så här på morgonkvisten ... fil med müsli, en smörgås och kaffe.
Vad mer kan man begära :) .
Dagen flyter på som om inga hinder finns, jag tar och kör upp
en trött kille med magproblem till skolan.
För att sen ta mig till Camilla för en kaffe och sen till centrum.
Det blev en lång stund i centrum, jag handla, vi luncha
och Camilla handla.
 
Nu skall vi hem och bara vara en stund.
Camilla har APT på sitt jobb och hon skall ju vara med.
Jag passar Linus då till Thomas är hemma och hämtar.
Ett telefonsamtal kommer till mig ......
En smått hysterisk tjej i andra sidan.
Det är Nea .... hon har fått papper från tingsrätten.
En vårdnadstvist som går ut på att leka i sandlådan
och vara så omogen från ena hållet.
  Det är så barnsligt så man dör.
Nu har jag som farmor fått mestadels på hopp.
Jag får inte ta semester eller åka vart jag vill.
Jag har tydligen anmälningsplikt till min sons X.
Hur sjukt som helst.
 
Jag får ändra mitt levande för att hon inte skall komma
åt mina samtal tmed mitt barnbarn.
Hon har printat ut en konversation mellan mig och flickan.
Hon skall använda detta mot min son???
I stora hela står det att hon saknar mig och pappa.
 
Så sjukt så man dör, jag vill inte lägga ner mer energi på detta.
Så nu är det bara att hej och hå gå vidare.
Vi var hemma och tog en fika.
Jag passar Linus när Camilla går på APT.
 
Ett en timmes långt samtal med Ellie som fixar ett nytt FB konto till mig.
Och nu skall jag vara så anonym att ingen kan hitta mig.
Vilket liv jag har fått.
 
Jag fixar lite gröt till Linus och sen fixar jag mat till oss.
Pyttipanna.
 
Nu kommer Thomas och hämtar Linus och jag äter för att sen ta mig till Salem.
Jag har ingen som helst lust att diskutera detta men det är ett måste.
Människan är galen eller fått skruvar lösa.
 
Vi får fika sellis av Kim och Lillevi och det var en trevlig kväll.
Åker hen vid nio för nu är jag seg som fasen.
Trött och en smula arg.
 
Kollar in min nya FB.
lägger mig i sängen time to sleep.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0