Porten till helgen

 
 
 
FREDAG
140314
Matilda & Maud 
Grattis
Tindra
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Den som lyssnar i smyg får höra
sanningen om sig själv.
 
av; Okänd
Hej där 
 Nu kommer helgen igen,
tyckte det var det alldeles för ett par dagar sen.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Morgonstund har guld i mun.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En skön morgon med fina minnen att stoppa i minnesbanken.
En varm skön dusch, en otroligt god frukost.
Ett ljus och min tid är som ängla-musik
för min själ.
 
Ett telefonsamtal från en orolig dotter.
Nu är Linus inte OK.
Han har varit dålig så länge och sen har han minskat i vikt.
Alltid lika läskigt när det är första barnet.
 
Jag har också varit där med min oro.
Tur att man har en mamma då.
Eller åtminstone någon man litar på.
 
Vi tar oss till vårdcentralen och en läkare skall titta på honom.
Det slutar med att han säger;
> Det är bra om du bokar tid hos din husläkare,
så kan dom gå vidare med provtagningar och utredningar< 
 
Vi stå i stort sätt på samma platta.
Ingen vet något och ingen gör något.
Det är lite så det känns.
 
Men skit i de då.
Handla lite lunch och åker hem för att inta den.
Gubben , jag och Camilla.
Linus får lite sketti (han älskar setti).
 
Vi tar en tupp lur jag och Linus, men det vi inte vet är att typ alla sover.
Min mobil ringer och då svarar Ari i den och Nea undrar hur jag skall hinna nu då???
Oj oj nu blir det till att rusa. Fasen också.
 
Skall vara i Flen 17, har inte en sportmössa att hinna de.
Men jag kom i väg med gubben och det är lång väg framför oss.
Väl i Flen så skall jag plocka upp Tindra.
Hon blir glad när hon ser mig.
(jag har ont om bilder på Lukas av i dag)
Lukas blir så glad och kramas så hårt att det gör ont.
Han vill nog följa med men det är ovist.
Nu är det bara att se till att Tindra gör sig klar och vi åker.
Det tar tre timmar fram och åter.
 
Det är kul att komma till Salem och se flickornas min.
Herre gud vad dom blev glada.
Kram kalas och alla var på plats.
Farfar Kim, Lillevi , flickorna, mamma Nea, pappa
Naomi, Claudia, Ari och jag.
 
Ficka och lite skratt och stoj på Ari och Kim.
Det låter alltid om dom när de ses.
Tur att man kan sitta i köket och ha en lugn kommunikation.
 
Nä nu är jag dö hungrig så jag måste hem och äta.
Hoppas Saga har fixat maten.
Jag bad henne sätta in kycklingen.
 
Så trött och hungrig kommer jag hem vid 21 tiden och ingen mat färdig gjord.
Va fan ... jag har då inte sätt på maken vilka egos barn jag har.
Hur fan kommer du att överleva???
 
Ari fixa maten men det skulle ta en timma.
Jag är hungrig nu.
Fan.....
 
Nu tar jag natt.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0