Roslagen

 
 
SÖNDAG
140316
 Herbert & Gilbert
Grattis
Amanda
Bra kalas på badhuset
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Är det framsteg att lära en kannibal
att äta med kniv och gaffel?
 
av; Stanislaw Jerzy Lec
Hej där 
Söndag med allt var det innebär, vila ....
nej jag skall hjälpa Ulla att flytta.
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna as tidigt och låg länge för att försöka somna om.
Vid fem gav jag upp för då blev det akut till toa.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Då är det bara att ha sin underbara stund för sig själv och det bär ju bara bra.
Man återhämtar krafter och kommer i ett lugnt mod.
Ingen som kan störa med babbel, ingen som stör med frågor.
Inga måsten, inga hastigheter, ingenting.
Bara jag och jag med min själ.
 
 
En varm skön strilande dusch, en god frukost och en skön stund för mig
 själv i en tidig morgon stund. Så njut bart.
Man ser lugnet utanför fönstret och det är inget som
rör sig allt är bara stilla och tyst.
 
Om du är riktigt tyst så kan du höra stillheten.
 
Nu gryr dagen och min planering i dag är enkel.
Jag skall till Salem nu på förmiddagen, hämta saker som skall till
kalaset i badhuset. Och det är ju Amanda som har ett kalas där.
 
Salem här är jag nu och jag skall väl ha två i min bil.
Och påsar så klart. Ner till Storvretens badhus och sen hem för att
hämta bad kläder. Jag skall vara i vattnet med barnen.
 
Amanda på drottning tronen
Massa fina färger
Några av barnen
Trollet är med
Fler barn
Sysrtarna
Naomi var guld värd och passa trollet
Saligt troll
Alla barnen och en pappa
en upptagen mamma
Johanna
Tindra
Amanda gör ett fot dyk
flyt madrasser är kul
kan sola på dom
Kan bli i slängd
Vill inte vara med i familjealbumet
trollet älskar att bada
 Så nu blir det fika och paket utdelning.
Det är en glad och nöjd Amanda som sitter här och har det bra.
Många kompisar och hon leker i vattnet med dom.
Blir lite udda när jag tar dom i stora bassängen.
Då är det bara mina barnbarn där.
 
Nå väl vid 13.30 är det bara att packa ihop och ta farväl.
Jag tar Joline i min bil och Naomi och  Claudia.
Kör dom till Salem och lämnar dom där.
 
Nu är det Roslagen som står på agendan.
Jag har alltså lovat att köra lite saker till Ulla.
Hon flyttar till sin kusin.
 
Det går rätt bra att köra. Inga konstigheter.
Hämta släpet 15.00. Var i Flemingsberg 15.20, kom i väg 15.50.
Framme i Rimbo 17.10, Var på väg hem 17.50, hemma18.45.
Bra jobbat.
 
Nu är det bara att slappa och kolla TV, trött i hela kroppen.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0