Sol

 
LÖRDAG
140329
 Jonas & Jens
Grattis
Vår promenad
 Dagens citat
  Människor emellan
 
När man har hantverkare i huset,
har man bara två glada dagar,
när de kommer och när de går.
 
av; Okänd
Hej där 
 Helgen är här och solen med den.
Vi skall ta vara på denna dag och känna att vi alla behöver vila.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Morgonen är en skön stund och det går bra nu.
Känner mig gladare och är så upprymd.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Har haft sendrag i underben hela natten så jag har lite värk nu på morgonen.
Kan vara mitt dåliga vatten intag som spökar igen.
Jag är väldans slarvig med det.
 
Så morgonen är skön på många sätt, varm dusch.
Ja helt klart varmt vatten på en öm kropp är skönt.
En god frukost som man nästan längtar massor efter, ja den är också bra.
 
Dagen är en lovande solig och ljus dag. Allt ser bra ut.
Det blir en promenad till en secondhand affär för barnkläder uppe i Segeltorp.
Där kan man fynda vill jag lova, här skall spridas ut till
alla med barn.
 
KARMON
Nytt och begagnar för barn
Kyrkvärdsvägen 59 / Segersjövägen
 
Öppettider:
Tis & Tor 12 - 18. Lör 12 - 15.
 
Så nu har jag gjort reklam för den här.  Det blir så bra de.
 
Det blev lång promenad i det vackra vädret och fika ute på vägen.
Så mysigt att titta på omgivningen runt Tumba det är riktigt vackert.
Många vatten hål och fina parker och grön områden.
 
 
 
 
Efter en lång promenad var det gott att få i sig en lunch med
panerad fis och  hemma gjord mos.
(tagna på bar gärning)
Tack för en trevlig förmiddag Camilla och Thomas.
Linus var så klart med.
 
Planer på att åka till Stallarholmen när Ari slutar, Elton blir stor kille.
Ett ettårs kalas är ju här nu, tiden går fort.
Har införskaffat lite presenter till Elton och skall fixa grattis kort.
 
Jag ringer till Rickard och talar om att pappa inte är hemma än, (17.00)
Då berättar han att han nyss pratat med honom.
Det blir ingen resa ner till Jerry i dag.
 
Och gubben ringde straxt efteråt och sa jus detta.
Han är trött och orkar inte, vilket jag kan förstå, tungt att jobba i sju dagar.
Men ´det är OK vi kan åka dit en annan dag.
 
Då blir det bara att brassa käk till familjen och ha den klar när gubben kommer hem.
Han är trött så han skall vila förs och kolla TV, hahaha jo så mycket TV blev det inte han somna på
en halv sekund.
 
Middagen avklarad och nu gör vi lite kväll tycker jag.
Inga speciella saker på agendan.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0