Viktig dag

 
TISDAG
140325
 Marie Bebådelsedagen

Jungfru Marie bebådelsedag, tidigare även Herrens bebådelse, Vårfrudagen, Frue dag, är en årlig kristen högtid som firas nio månader före jul i syfte att högtidlighålla att jungfru Maria genom ärkeängeln Gabriel fick veta att hon var havande med Jesus.

Jungfru Marie bebådelsedag firas 25 mars i katolska kyrkan och de ortodoxa kyrkorna, med vissa undantag beroende på när påsken inträffar. I Svenska kyrkan firas dagen på den söndag som infaller 22–28 mars.

Jimmie
Stöttar dig i dag ... massor
 
Voffeldagen i dag
mums
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Folk som säger att dom sover som barn
är som regel barrlösa.
 
av; Okänd
Hej där 
 Vi har en tråkig dag framför oss, eller jag har det.
Att sitta flera timmar och lyssna på massa snack som är
oväsentligt är inte min grej.
Men det är det jag skall göra.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Tänder ljuset, andas och känner mig fylld av ny energi.
Dagen börjar en smula tidigt då jag är uppe
före tuppen och före allt i dag.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En varm dusch var en hit så länge man står i den varma strilet.
Mitt duschrum är svin kallt. Ingen hit att stå där efter en varm dusch.
Fixa frukost med il fart, hoppa i kläder och försöka få värmen
att återkomma till min kropp.
 
Ljuset tog slut så i dag skall jag plocka fram massa ljus :)
Med god doft och gula härliga färger.
 
Kommer att illa över till Camilla och lämna kortet till
henne på Robert som skall överlämnas till Annelie
och Daniel.
Och nu var det tingshuset i Flemingsberg.
Hela dagen.
  
Det var först en och en halv timmes väntan.
Jag, Nea, Emelie och Claudia fick inte vara med inne först.
Vi satt ute och var lite frustrerande.
 
 Sen var det bara att köra vittnes talet en efter en.
Då var vi kvar där. Lyssna på hela  vittnes samtalet.
Ja det var mycket som var för del sonen.
 
Och hans X fru satt och ljög om saker som inte stämmer.
Jag fattar inte hur man kan leva med sig själv när det är så djävulskt
massa skit snack. Jag vill hämta barnen för att få lite tid med bara dom.
Är det konstigt???
 
Nå jag det gick ju ganska fort detta ändå.
Vi tog en lunch efter för att prata lite och analysera.
Det kan behövas.
 
Så kom kvällen och jag blev en smula trött.
Slappa och var bara med mig själv tills gubben kom hem.
Jobba sent idag också.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0