Bäbis

 
TISDAG
140429
Tyko 
Grattis
Hailie
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Ord, liksom glasögon, gör allting suddigare
som de inte gör klarare.
 
av; Joseph Joubert
Hej där 
Jag får ett SMS tidigt på morgonen, där det står 
" Änterligen " 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Det blir ett vaknade som är helt galet, telefon ringer och det är Camilla.
Hon frågar om hur det går, jag säger att jag inget vet. Har inte hört något.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Fixar frukost till barnen och ser då att jag har fått ett meddelande av Nea.
Det är änterligen klart. Bäbisen har anlänt och det skedde 04.56.
Då vill man också veta om den är en blå eller rosa?
 
Men jag får till svar " en bäbis"
Hahahaha
Ja inte är det en hund i alla fall.
Behöver åka över med ett par brallor till Jimmie så Nea kan ha de Jimmie har på sig.
Så jag lämnar  barn på sina platser och det är full fart till BB.
 
Dom är på förlossningen fortfarande så det är bara att kuta in där och ge dom byxor.
Jag kommer precis lagom till att de blir förflyttade upp på K89.
Så det får eget rum, skönt.
Jag ser då lappen den är rosa, alltså det blev en liten flicka till.
 
Nu hinner jag pussa på bäbisen och jag hinner att bli fotad med henne.
Innan jag drar i väg på nästa möte.
Det blir en stressig dag med massa saker att stå i.
 
Camilla skall magnet röntgas och sen måste man ställa in shunten på rätt tryck.
Annars pumpar den inte ut rätt tryck.
 
Sen är det Johanna som skall till bandyn och jag skall plocka upp
två flickor på dagis.
Jag skall också se till att Joline hinner träffa bäbisen och hinna hem innan Johanna slutar.
Och sen skall mat fixas.
 
Vi tar en härlig lugn kväll och sen somnar vi alla fyra.
 
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0