Dagen före kalas dag

 
FREDAG
140509
 Reidar & Reidun
Grattis
 Rickard
För att jag får låna din bil 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
En människa borde aldrig skämmas över att
erkänna att hon haft fel.
Det är ju bara att med andra ord
säga att man är klokare idag än i går.
 
av; Jonathan Swift
Hej där 
 Kul att läsa alla olika uttalande olika människor har sagt.
Vissa är riktigt bra medans vissa kan man fundera ... >hur tänkte dom här<.
Men det är kul att dela med sig av andras visdom också.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
RIIINNNGGGGGG
Så är klockan fem och jag är INTE vaken före klockan, ett täcken :)
Upp och in i en dusch, fixa frukost sen och kolla lite på nätet.
Morgon rutin som sitter i, oj mitt ljus är slut måste fixa ett nytt.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Hinner andas lite och känna harmoni sprider sig ner i min kropp och fyller upp den med ro.
Så ljuvligt skönt och bara för mig. Jag är så glad över att jag har lärt mig yoga teknik.
Min vän Inger Jacobsson hade en till två gånger i veckan på Rosendalsgården (tidiga mornar)
Yoga pass, sen var det min bästis Eva som hade och man lär sig så mycket av dessa pass.
 
Nu är det lite av min vardag, har stor nytta av den nu i min rehabilitering.
Det är skönt att se att kunskapen man har fungerar,
ja den gör ju det.
 
Då har jag startat min dag och jag har ett morgon pass på jobbet.
Jo jag vill ju tacka Rickard min son för att jag får låna bilen.
Det är en lättnad och så där en timme eller mer
i underlättning.
 
Då kör vi denna intressanta dag.
 Jag har ett morgon pass på jobbet och det är skönt att
ha bilen så man kan komma fram och åter smidigt.
Väl på jobbet kommer man i gång så dagen rinner i väg och nu är det bara två timmar kvar.
Då besluter jag mig för att fixa golvbrunnarna i rummen. Vilket skit göra.
 
Nu går jag hem tack för i dag och på återseende.
Jag har en ledig helg framför mig. Hem ta en fika och sen till Josefin.
Det blir en bra dag. Trevligt läkarbesök och dagen fortsätter.
 
Nu till Eriksberg för att plocka upp Lillevi, det är en färd till Flen som gäller.
Resan tar sina 1 1/2 timme så det gäller att ha roligt.
Fasen vad det är rull på allt.
 
Nu är det bara att plocka med sig Tindra (Lukas vill inte).
Hon skall packa för inget var förberett och inget var klart.
Hon var lite velig och det var ju synd.
Det sluta med två burka som skall med ... resten då???
 
Nå ja jag ville bara komma där ifrån och sen var jag så hungrig.
Nu vill jag bara ha mat i magen.  Vi stanna för en korv och sen var det bara att fara vidare.
Resan hem går fortare och det känns skönt. 
Nu är det bara kvällen kvar, fika i Salem, lämna Lillevi vid ICAMAXI och sen hem.
Men vad skådar mitt norra öga????? En biljävel på vår parkering IGEN!!!!!
Nu blir jag grön av ilska!!!!
 
Så tack och bock, slut för i dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0