Efter i dag gör jag helg

 
TORSDAG
140515
 Sofia & Sonia
Grattis
 Mitt jobb
Gillar verklige Västergården 1
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Förändra sig kan ingen - men bättra
sig kan alla.
 
av; Ernst von Feuchtersleben,
Hej där 
 Nu kommer det ... sol och värme hoppas att det kommer att hålla i sig nu.
Jag vill bara att det blir sommar nu.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer fem och jag skall lifta med gubben i dag också.
Det är alltid lika skönt att slippa kommunala transport medel, då det tar så lång tid ändå.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Frukost och duschen gick ju fort.
Det är ju bara på rutin man gör allt detta på morgonen.
Man vet var allt är man vet vad man skall göra.
Rälsen ligger där och det
är bara att åka.
 
Nu är det bara att fixa lite i dokumentationen.
Men fan hjärn- släpp, har glömt hur man gör ....
Kolla lite ..... kollar lite till.
Jo ja just ja så nu är det på G.
 
Börja jobba med att fixa gröt till våra boende, har fixat kaffet och smörgåsar.
Nu kan man börja ge frukost och medicin.
Allt ser lysande ut.
 
Jobbar på och dagen försvinner som aldrig förr.
Har nu bara en timme kvar, ett kort samtal med min boende.
Och sen en genomgång av olika informations blad med Angelica.
Så nu kan man hjälpa till med lunchen sista minutrana.
Slut för i dag.
 
Tar bussen till Flemingsberg och tåget till Tumba.
Bussen upp till Hemköp för att hämta TIVO boxen.
Allt som det skall.
 
Det är nu lite planering av middagen hemma.
Fläskkotletten ut ur frysen och hoppas den tinar lite.
Kan väl ta en kaffe och kolla lite på nätet.
På med musik och ha en bra eftermiddag med mig själv.
 
Så då har man tagit en lite napp och vilat. skönt var det.
En smula trött är jag faktiskt.
Maten blev bra hoppas den smakar bra också.
Gräddsåsen är super god.
 
 
Alla gillade maten i dag och Othilia käkade här i dag.
Kul.
 
Så nu är det bara att göra kväll och kolla hockey och
annat gott. Inge speciellt bara vara.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0