EU val

SÖNDAG
140525
 Urban
Grattis
 Mors dag
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Den som inte hoppas på att vinna
den har redan förlorat.
 
av; Okänd
Hej där 
 Ytterligare en dag med värme .... så skönt, så varmt, så underbart.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ligger och drar mig en stund, försöker med det magiska att somna om.
Går så där snart kommer jag att lyckas.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Seg och lite trött, inga baksmällor ... bara trött.
Det blev inte så sent heller men man är på spänn hela dan då är man rätt slut på kvällen.
Och för att inte tala om denna morgonen, tror en ångvält har pressat ut all
luft ur lungorna.
 
Nå väl in i en dusch och sen inta en frukost.
Dagen kommer att dra i gång och det händer inte något i dag.
Jag kanske tar en sväng till brinken.
Lite kaffe sällis.
Jag saknar min bil, för då kunde jag åka vart jag ville, hit och dit utan besvär.
Nu är det lite stökigt, skall gå till alla ställen.
Eller åka kommunalt.
Nå ja nu är ja på Brinken och tar en fika i solen.
Gubben skall spela på Elitloppen och blir borta ett tag.
Han skall väl hämta mig  ... eller så får jag allt gå hem.
(Camilla körde mig hem)
 
 
Middagen är klar och gubben skall tanka arbetsbilen.
Så vi far i väg och lämnar Saga i Rågsved, hon skall göra flätor hos jojo.
Vi tankar och köper glass.
Lite fika bröd eftersom ingen köpte det åt mig i dag.
Köpa mitt eget morsdags fika.
 
Nu skall jag leta rätt på min son han skall rösta för första gången ....
EU valet. Han är inte så insatt eftersom politik inte är hans bord.
Han tycker nog att det är ett gäng gamlingar som snackar skit.
 
Så nu möts vi utanför vallokalen och det visar sig att han är den yngsta på denna lokal att rösta.
Ett grattis och applåder fick han.
 
Han stanna ute och jag och gubben gick hem.
Jag vill sova ... sova ... sova.
Fan vad jag är trött.
 
Gör lite kväll nu
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0