Godmorgon jobbet

 
TISDAG
140527
 Beda & Blenda
Grattis
 En super engagerad chef
Anita får dagens ros.
 
 Dagens citat
  Självinsikt
 
Att veta det rätta och inte
göra det är brist på mod.
 
av; Konfucius
Hej där 
 Vi har en tisdag och jag skall ha ett samtal med min chef.
Spännande, jag har nu varit här ett tag och känner att det kan bli bra.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer 5 och jag skall upp för att ta mig till jobbet klockan sex.
Får liftas med gubben.
Så dusch och frukost är intaget på ett huj .... det är dock
mindre bra för jag vill inte ha ont i magen.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Nu är gubben uppe och det börjar dra i hopp sig mot
avfärd. Mot Huddinge först, tack gubben min.
Du är en pärla.
Han fortsätter till Sollentuna och sitt där.
Jag kör igång med frukost till alla boende, gröt, kaffe, smörgåsar och juice.
Jag börjar dela mediciner och det går bra, hinner ge ett par stycken innan
Fatou börjar.
  
Vi kör vårt och vi blir klara som vi skall.
Inga konstigheter alls.
Det är bara att göra de vi skall.
 
Nu är det bara att ha samtal och kvalitetstid, inge väder att gå ut i.
Det regnar.
 
Nu är det lunch och jag förbereder lite för att sen lämna över till Mairi.
Jag lämnar stället och det är hemfärd med Camilla,
hon väntar utanför.
 
Det blir en eftermiddag med dotter och barnbarn.
Vi har inge speciellt som skall göras utan vi bara kollar
runt i centrum. Camilla har bara en tandläkartid att passa.
 
Hem och fixa middag skall jag nu, Ari kommer sent i kväll men
mat måste jag ändå fixa. Har lite ågren över vad jag skall fixa för mat, det är jobbigt att
inte komma på något vettigt. Lite trött på att göra mat.
 
Nu känner jag att det är lite time för återhämtning och jag vill bara slappa.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0