Helgdag

 
TORSDAG
140528
 Yvonne & Jeanette
Grattis
 Kristihimmelsfärdsdag
 
 
Kristi himmelsfärdsdag är inom kristendomen dagen då Jesus efter uppståndelsen enligt Nya Testamentet lämnade jorden, och fördes upp till himlen inför elva av apostlarna. Dagen infaller 39 dagar (den 40:e dagen) efter påskdagen. Liksom påsk och pingst bygger dessa båda helger på måncyklerna och infaller därför vid olika datum olika år. Någon egentlig årsdag av Kristi himmelsfärd, kan man alltså inte tala om. Den liturgiska färgen är vit på den här dagen.
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Jag har haft mer besvär med mig själv
än med någon annan människa jag
 
av; D. I. Moody
Hej där 
 En söndag fast det är en torsdag :)
Två söndagar på en vecka inte illa :)
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Typiskt att man skall jobba ett morgon pass en röd dag :) ,
nä det kvittar faktiskt. Man går till jobbet och jobbar och det
känns bara som det skall. Man har varannan helg, man har mornar och kvällar,
man är ledig på helger och i veckan spelar ingen roll egentligen.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Klockan ringer fem och det är bara att masa sig upp för en dusch,
det är ju OK nu när det är sommar det är ju inte så kallt då.
Min frukost är klar för intag ... och lite koll på FB.
Så då är morgonen startad och allt är som det ska.
 
Relativt tråkigt med ett liv som består av;
Sova, äta jobba, äta och sova igen.
Men det är ju det vi gör.
 
Tur att man kan lägga in ett litet kul grilltema, eller barnbarnstema.
Varför inte en shopping dag eller en ut och fika stund.
Jo man har små guldkorn som
man placerar här och där ibland.
 
Nu har jag sparkat upp gubben så jag kan komma till jobbet.
Det är nog allt tur att han är så snäll som han är. Jag har lite
tur ibland med kärleken i alla fall.
 
Dagen går som den skall, lite tajt med tiden i dag .... trötta boenden.
Dom vill inte komma upp och då får det bli så .... :).
Men vi var klara i alla fall och det är det som räknas.
Mediciner och frukostar är klara klockan nio.
Och sen tar man de boende upp när de vill.
 
Nu är det slut för i dag och gubben vill att vi tar en lunch, kul det var inte i går.
Vi tar och åker till Daisys i Bredäng, ja det var ett bra ställe.
Ett hamburgerbar med wok mat ...
inte illa.
 
Det blir en kaffe hos Camilla efter lunchen är helt OK.
Man får en skvätt energi och kan fortsätta kvällen med att fixa middagen.
Största krånglet med att vara vuxen är att hela tiden komma på maträtter.
I dag är det Saga som fixar pannkakor, skönt att slippa.
 
Nu är det mission impossible med snygga Tom
Inte så fel kille.
Men jag är nöjd med min, man kan ju titta på andra :) .
Min är go rakt igenom , han är en människa med känslor på insidan.
Det är det som räknas.
 
Nä nu tar jag natt
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0