Helgens dörr

 
FREDAG
140502
 Filip & Filippa
Grattis
Ericka Efraimsson
Grattis på födelse dagen
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Hemligheten med att förbli ung ligger i att
leva hederligt, äta långsamt och ljuga om sin ålder.
 
av; Lucille Ball
Hej där 
 Nu är maj månad här och försommaren står för dörren.
Jag jag vet inte om man skall kalla detta försommar eller höst .....
Det är orkanvindar , drivis och snörusk.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
I dag ringde väckaklockan ... varför???
Jo jag skall till mitt troll, hon skall puss på och gosas med.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En varm och skön dusch, på med kläder och intag av en stilla frukost.
Ja det var mina första timmar i dag. Har gjort mig klar för att åka till Salem.
Skall göra ett stopp på Brinken då Wilma skall in till sjukan.
 
Det är en dag med många händelser i fokus.
Nu först är det Salem som gäller.
Jag har två flickor där som är i behov av min hjälp.
Och då kommer farmor med raketfart.
Farfar Ari följde med.
 
Dessa två juveler skall ut och åka buss till någon större park.
Leka några timmar kan vara kul. Dom blir hämtade runt 10 tiden.
Då är Nea och bäbis hemma också efter sitt besök hos läkaren.
 
Nu är det puss och kram till familjen Annorlunda för nu skall jag köpa presenter till
min kompis Ericka Efraimsson som fyller år i dag. Skall åka och
gratta henne sen. 
Väl i Tumba hittar jag lite roliga saker som hon kan ha nytta av.
Så nu är det bara att invänta kvällen.
Först ett fika besök på Brinken, måsta kolla till
Wilma som har så ont att hon ligger och gnyr hela tiden.
 
Oj nu måste vi allt skynda på lite, det är ju bara så att klockan stannar inte utan tickar på.
Så jag har ju lite ont om tid skall ju fixa med kläder och jag skall väl sminka mig. 
 
Så nu är jag och Ari på G till Stuvsta, och för att gratta Ericka.
Thomas kör oss dit och det var skönt i denna blåst.
Här är det massa saker hit och dit, Vilken fest dom har gjort.
Erikas dotter Maria har arbeta hårt, lika så Franki.
Massa folk, god mat och en superglad Ericka.
 
Jag träffa Marinela där och det var ju roligt, vi har inte sets på ett par månader.
Men nu var vi här och snacka lite.
När man har trevligt går klockan fort och nu är det time att komma
hem åt och att vi skall ordna med någon som skall hämta och det blev Rickard.
Tack killen. 
 
Väl hemma så känner jag hur trött jag är, hur jag gärna vill komma i säng NU.
Jag gör kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0