Hemma dag

 
SÖNDAG
140511
 Märta & Märit
Grattis
Min sköna söndag 
 Dagens citat
 
  Människor emellan
Skjut inte upp till imorgon det du kan
skjuta upp till i övermorgon.
 
av; E.H Bulen
Hej där 
 Åter en dag i gråtts tecken, det är så tråkigt utan sol.
Nu får det allt vara nog ... eller?
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Jag sov väldans länge i dag, ända till 7.30 :)
Jag lade mig 01.30 så det får man nog säga var bra.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Frukost fixad och sen en liten titt på nätet.
Duschen kommer i kväll i dag då jag har tvättstuga och tänkte städa.
Jag har en behaglig känsla i kroppen i dag att det är soft dag på G,
inga måsten mer än tvätten.
 
Väcker barnen och ser till att de fixar tvätten då jag har beslutat att
ha tiden tillsammans. Nu är det ju så att det fungerar ju i bland.
Får ett litet kaffe besök av Rickard och Jack som är ute på promenad.
Det är ju så skönt att träffa han i bland också.
Se hur han växer in i rollen som pappa.
 
Nu är det bara att tvätta klart och vika, jag gör nog det utan ungarnas hjälp.
Det går bäst så. Jo jag vet dom skall göra själ, vilket dom gör annars.
 
Så nu tar jag en siesta på detta och kollar lite TV.
Det är ett program om en ensam lejonhona.
Hon är den enda som var kvar där.
De andra som funnits där har tjuvskyttar tagit.
Hon fick namnet Lady
 
Dom fixa dit några andra lejon och försökte bygga upp en ny stam.
Jag hoppas dom lyckades, jag såg inte det eller så kommer det
ett avsnitt till.
 
Kaffe och lite undan plockning i huset, och tvätten skall in.
Och nu tar gubben sig an middagen. Det är ju bra att jag slipper den i dag.
Han hjälpte mig med dammsugna också skall jag väl då berätta.
Han har varit en duktig kille i dag.
 
Så nu skall vi äta jag och Ari, har också lagt ut ett fint kort på Nea
där hon avslöjar sin kärlek till min son.
Det står klart i hennes ögon.
Kolla själv.
Nea och Jimmie
 
Så nu är det ju då en bra kväll att fortsätta med en fika och
hockey hos Camilla.
Men som vanligt blir jag lite väl trött så jag måste åka hem.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0