Majbrasa

 
ONSDAG
140430
 Mariana
Grattis
Maj brasan
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Den första och den sista som använder en
 modesak håller för en narr.
 
av; Okänd
Hej där 
En ny dag och den är fullspäckad med händelser. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
En kort stund för mig själ innan Johanna kommer ner.
Ett barn med tidiga mornar.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Vi sitter i soffan jag och Johanna. Vi är lite slöa och känner att vi inte vill stressa.
det är ändå så tidigt, bara 05.30. Ingen som behöver stressa runt då inte.
Dock är det svårt att få barnen att äta på morgonen.
Det är väl inte så bra kanske.
Nå väl här börjar ni dagen gry, en efter en vaknar och blir iordninggjorda.
Johanna den duktiga stora flickan som kan så mycket själv.
Hon beger sig till skolan med cykeln i dag.
 
Jag ber Amanda som då är lite motsatsen till Johanna, lite  "slö" tar
gärna fyra timmar på sig att få på sig kläder :)
Snacka om syskon som är som natt och dag.
Men jag älskar dom.
 
Och Trollungen som redan är klar spelar lite bandy
och tycker att hon fått in rätta knycken på att göra mål.
Vi tar oss ner till dagis och där lämnar jag bara Amanda.
Joline skall få en dag med farmor efter i går som blev lite tung.
Vi tar oss hem till mig där jag hämtar kavajen och ser att min son är hemma.
Kör honom till skolan. Åker sen till Brinken och träffar Lena Karlsson.
Och Jolin får kramas med Linus.
Nu bär det av till HS och Jolin skall hjälpa pappa att klä på bäbis och sätta henne i bilstolen.
Nu är vi klara för hemtransport på bäbis, mamma och saker.
Till min stora glädje får jag köra bäbis.
Sonen måste ju ta sin bil hem.
 
Väl hemma blir det lite snack och Joline är tröttmössa. Hon har dock somnat i
bilen och vaknar nu upp. Pappa bär upp henne och dom försöker få henne
att somna om, vilket inte riktigt går.
 
Jag hämtar Johanna och Amanda, dom blir glada när dom kommer hem
och ser att bäbis är hemma.
Här är nu storasyster Joline med bäbis
Amanda med bäbis
Stora syster Johanna med minstingen.
 
Så är det bara två till som skall fotas och hela klanen är på plats.
Fem tjejer och en kille vilken familj :)
Dom passar i serien familjen annorlunda lätt som en plätt.
 
Nu är det dags att jag lämnar familjen och åker hem.
Jag måste handla och se till att mat kommer på
vårat bord.
 
Det är väl rätt skönt att komma hem till sitt egna men dessa dagar har varit
fullt ös och väntan har varit sedan den 19 april så det är lång väntan.
När det väl börja tog det en evighet för flickan att
komma ut också. Mamma hade öppnings värkar i 72 timmar.
Själva förlossningen tog sex!!!!! minuter.
Så var det klart.
 
Välkommen till världen bäbis,
och välkommen hem.
 
Nu är det middag sen skall gubben vila lite och
sen är det till Salem som gäller.
Majbrasa och karuseller.
 
Det blev en kall och väldigt kall kväll.
Jag frös som en gris. 
Jolin kör bil
Jolin flyger
Jag åkte virvelvinden även kallad koppen, det var kvällens höjdpunkt :)
Nu hem till fam. Annorlunda på en fika och lite snack.
Tar lite bilder på farfar och bäbis.
Joline är så trött att hon stupa i säng.
 
Nu tar vi också och säger god natt för att fara hem.
Kram till er alla. Vi ses på fredag :) .
 
Nu är det natt för mig också.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0