Men ... Igen

 
ONSDAG
140507
 Carina och Carita
Grattis
 Gubben  Igen
Han är så dålig
Stackars min man. 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Jag vill inte tjäna pengar
Jag vill bara vara underbar.
 
av; Marilyn Monroe
Hej där 
 Dagar kommer dagar går, man försöker att fixa fina minnen av allt runt omkring.
Spar det som är mest värt, och kastar motgångar i brasan.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Min morgon rutin har kommit på glid, jag tycker inte jag hinner med det.
Vad är det som gör att jag INTE hinner med mig själ igen.
Vad är det som är så himla svårt??
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Klockan ringer fem, jag tar en dusch och äter min frukost.
Jag är inte stressad men känner att min tid inte räcker till,
håller jag på att gå upp i varv igen??
Är det stress på G eller är jag bara nojig??
 
Nä nu får jag skärpa mig och bara känna mig lugn, andas och stanna upp.
Jag kommer inte att vinna något på att stressa runt och
känna mig dålig, det vill jag inte.
 
Åtta börjar jag i dag och det känns bara bra att komma till mitt jobb.
Jag skulle dock vilja byta veckor eftersom jag nu har arbetat med ena dessa tjejer mest.
Men det är ju redan bestämt hur jag skall jobba så .... det är bara att ha det så.
 
Fatu är en mycket trevlig tjej jag har jobbat med nu, det fungerar bara bra.
Han träffa en av mina kollegor innan jag gick hem, det är en tjej jag kommer att arbeta med.
Och det kommer säkert gå bra.
 
Nu tar jag och åker hem för en fika i centrum.
Trodde jag ... eller rättare sagt det blev en lunch på brinken.
Kaffe också, sen tog jag mig hem till min sjuka man.
Jo han är dålig fortfarande.
 
Jag skulle bara vila lite och somna ... det var inte vad jag har planerat
Robin väcker mig och frågar om det finns någon mat, hahaha nä gubben jag sover.
Så upp och fixa mat till barnen för dom har tummen mitt i handen och gör inte det självmant.
Säger jag till ja då kan dom koka makaroner och kor på sin höjd, men om jag glömmer eller
som i dag sover då står dom handfallna, vilka barn.
 
Så nu har dom fått mat i magen av mig. Och jag åter går till vilande position
Tar ett samtal till Nea och pratar en stund.
 
Nu gör jag natt.
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0