Ny vecka

 
MÅNDAG
14051819
 Maj & Majken
Grattis
 
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Enda sättet att övervinna en frestelse
är att ge efter för den.
 
av; Oscar Wilde
Hej där 
 Oj nu är maj snart slut och sommarmånaderna kommer på allvar.
Fyra veckor drykt till midsommar.
Jo det är så.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna lite före klockan av en konstig dröm igen.
Jag mins inte riktigt vad den handla om.
Bara att jag sa flera gånger  >vad konstigt< .
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Det är nu time att förbereda sig för att lifta med gubben till Huddinge.
Så skönt att slippa tåget. Jag skall ju lämna hemmet samtidigt i alla fall.
Kan ju alltid fixa lite saker på jobbet.
 
Nu är jag här och fixar lite med genomförande planen.
Det är lite som skall skrivas och lite som skall
göras. Nu är det på G i alla fall.
 
Allt går så bra och jag känner att jag är med i gemet.
Har fixat allt utom en lite detalj. Det vill sig inte och jag
får lämna över till en kollega.
 
Så nu är dagen slut och jag har en liten Linus som väntar på mig.
Thomas är här och lämnar honom.
Det har uppstått ett litet fel planerat möte av dagiset.
Camilla MÅSTE vara med på hjärt- lungräddningen på småbarn i dag.
Thomas hade killen med sig till jobbet och jag hade honom på eftermiddagen.
Jag var ändå bara i centrum och fika med Susanne.
 
Väl hemma dröjde det inte alls så länge innan pappa Thomas kom och
plocka upp Linus.
Dom bjöd mig på mat och jag fick matlåda till Ari med mig hem.
Gott som bara den.
 
Nu är man åter hemma och väntar in gubben som jobbat sent som vanligt.
Han slutar sju och kommer hem runt 19.40 tiden.
Det är ju OK för han blir ju ledig på fredagar.
 
Så kvällen kommer och jag kommer softa som jag borde.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0