Dagen D och hemkomst.

 
ONSDAG
20141022
 Marika & Marita
Grattis
Till min hand går hela blombuketten i dag 
 Dagens citat
 
 Jag önskar du slipper uppleva att ......
 
 - märkeströjan du upptäcker på loppmarknaden
har en stor vinröd fläck på ryggen.
 
- de tjusiga stövlarna på rean är ett halvnummer för
små.
Hej där 
 Det äör dagen D nu och lika så dag två.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer tidigt i dag ... skall i väg till sjukhuset. skall ju vara där 6.30.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Den otäcka tvålen skall skrubbas på min kropp i dag också.
Jag blir alldeles torr av den. Huden känns som den spricker.
Men jag har med mig smörj så det är bara att kladda på sen.
 
Nu är det hög tid att åka i väg.
Oj vad pirrigt det är.
 
Så nu är jag på sjukhuset klockan är 06.20.
Jag känner mig lite nervös eftersom jag vet
att dom skall lägga en son där plexus bedövning.
Hela armen kommer att försvinna från min kropp och det
kommer att hänga en blytung sak vid min sida.
 
Känslan är läskig, men läkarna tycker denna bedövning är bättre än sövning.
Så nu är det bara att vänta jag är nr ett på min läkares lista för dagen.
kommer in på avdelning 24 sal 10 här skall jag vara sen.
 
Tvättad och inpackad bär det av till operations salen.
nu är all på onsdagsmöte så jag passar på att vila här.
Och klockan går så nu kommer massa folk :)
 
Det är en narkosläkare som skall lägga denna bedövning för första
gången ... känns lite oroligt.
Narkos sköterskan ser de och erbjuder lite lugnande i större mängd :)
så .. min vänsterarm skall ligga över huvudet, Bedövningen skall in i
nervknippet som tydligen ligger vid armhålan.
 
Så sprutas det in massa medel och min arm försvinner mer och mer från verkligheten.
Jag tar tag i min döda arm och hoppar över till op bordet.
jag känner att mina fingrar fortfarande är rörliga.
Mitt i förberedelsen visar jag min läkare att jag kan röra dom.
Söv henne säger ha ... God natt
 
Denna operation tog 2 ½ timme, Så jag var på uppvaket 11.45 ....
Kom till min sal 15.45 Jag tar alltid så lång tid på mig att vakna.
Men min arm är fortfarande helt väck, så jag känner inget.
 
Vi är fyra på samma sal, två män och två kvinnor.
Vi har det trevligt, skrattar och det
är en fin stämning.
 
TORSDAG
20141023
Severin & Sören 
Grattis
 
Att sova på sjukhus är inte min grej ... jag sover väldigt illa.
  
Nu kommer detta att förnedras vid 04 tiden på natten.
Nicke får så djävulskt ont att vi andra lider med han.
Jag får ont och även Madde, det är bara Leif som klara sig någorlunda.
Oj vilken morgon det blev på torsdagen.
 
Torsdagen sluta med att Nicke fick åka ner till
op flera gånger, (inget hjälpte hans smärtor),
Jag blev ryslig och vimmelkantig. Och en smärta Hugo.
Leif och Madde åkte hem.
 
Jag fick besök också I onsdags kom Thomas och Camilla
upp med en suref platta,
Och i dag torsdag kom min gubbe upp.
 
Vi klara oss igenom men Nicke var dålig.
Han har ont så jävla ont.
 
FREDAG
20141024
Evert & Eilert
Grattis
 FN - dagen.
 
Natten passera och på fredagsmorgonen fick Nick
reda på att dom skulle operera honom igen.
Han har säkert svullna nerver, det kan hända.
 
Jag skall få åka hem, blir hämtad av Camilla vid 15 så
då kan jag hämta mediciner på apoteket först.
Nu ber det av till Lenna för att plocka upp Thomas.
Jag blir så trött att det är svårt att hålla ögonen öppna.
 
Väl hemma kastar jag mig i säng för att sova.
Jag är trött så trött.
 Ta det lugnt riktigt lugnt ett par dagar, det är vad jag MÅSTE göra
Jag och mitt nya fina gips.
Trött
Min fina arm.
Kukelemuck medicin
Det är trösten till mig :)
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0