En ny spännande vecka

 
MÅNDAG
20141020
Sibylla 
Grattis
Min dag
Tack Nea och Camilla för en bra stund :) 
 Dagens citat
 
 Jag önskar du slipper uppleva att ......
 
 - någon leende kommer emot dig med framsträckt
hand - men går förbi till personen bakom.
Hej där 
Vad jag planerar och donar nu,
allt måste vara så klart på onsdag. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Men hur kul var detta då???
Upp 3.30!!!
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Tar mig en dusch i lugn och ro, inget som stör, inget som stressar.
På med mys kläder tänder ljus .. lite yoga.
Frukost här näst och en skön stund med mig och jag.
 
Nu kommer gubben upp 05.20 han ser inte mig utan klär sig och fixar frukost.
Men nu hej ... så du bör kanske börja med glasögon :) .
Och så kommer en trött grinig Saga.
 
Gubben åker i väg och jag kollar in FB.
Vill inte störa ute i köket då Saga fixar frukost.
Bäst att hon får röja själv.
 
Jagar upp Robin lite för tidigt då jag har sätt fel på klockan. 
Men det kan inte skada honom att han lite mer tid än vanligtvis för lite tid.
 Det blir bra i slutändan och jag kan nu egna mig åt att
göra min dag.
 
Först ett par samtal och sen i väg till Salem.
Com Hem skall få första samtalet och sen är det fixat tror jag.
Jag fick en slut räkning på telefonin så det blev lite mycket på den 1404 kr.
Vi som nästan aldrig ringer :)
 
Nå ja det blir ett samtal till Nordea också, men dom kan inte hjälpa mig.
Så det får bli ett samtal till till Com Hem i morgon.
Sen kollar jag lite kort på google som jag brukar.
Jag får inte kommentera Sagas kort så jag är blockad på hennes instagram och vissa bilder på FB.
Då googlar man namnet och vips så ser man korten.
Det är kanske pinsamt att jag säger att korten är fina.
 
 
Men hitta lite kort med en rökande Saga vilket inte är OK.
Hon kan bolma lungorna av sig om hon så vill.
Men att lägga upp dom och tro att det är tufft, inne eller va fan det nu är på nätet ... Nej.
Det gillar inte jag.
 
 
Vi är så upplysta i dag med vad ciggen gör så varför röka???
Vill man ha cool eller cancer så får man vänta tills man är 18 år.
Att gå in och utge sig för att vara 18 och köpa för att det är tufft ... nä det är inget jag tycker är kul.
 
Jo jag har varit där själv och med facit i handen kan jag känna hur fel det är att röka.
Jag har nu varit rökfri i sju år så jag kan säga till barnen att INTE röka.
Sonen som bolmar som värsta skorsten .. har jag sagt till
att i närheten av mig får han INTE röka.
Respekterar det ! Det gör han.
 
Nä till något annat, Salem nästa.
En dag med lill skitarna och Nea det är vad som händer nu.
Bussen är försenad eller rättare sagt det finns ingen som kör den.
Den står här och ingen förare finns.
 
Nästa buss går om tjugo minuter och se där kommer en förare till den bussen.
Roligt att den vill gå då, kommer i väg och nu är jag här.
Jollan ligger och vilar lite när jag kommer men hon hör nog när vi pratar så
hon klättrar ur sängen och kommer upp.
 
Hon säger;
> jag skall ringa farmor<
Sen ser hon att det var jag som satt där, super glad blev hon.
Min farmor <3
Jo jag är din farmor.
 
Fika och bara chilla i soffan, en skön dag.
Följer med att hämta barnen som slutar 13.30.
Det är lite grinigt på Lilltrollet men hon lugnar sig .
Tills hon kommer på att jag skall åka hem.
 
 
Oj vad hon blir ledsen. Jag följer med till hissen och ställer in henne.
Hon blir så ledsen och det göre så ont i mig.
Tråkigt.
 
Jag skall hem och förbereda middagen.
Robin ringer när jag sitter på vår buss upp. Han är uppjagad och super ledsen.
Någon kompis som inte mår så bra, han känner att allt händer nu ...
Han blir upprörd över allt.
 
Han lugnar sig och får tag i sin kompis Antoni.
Så nu är det lugnt för hans del också.
Jag hoppas att det håller i sig, livet är en bergodalbana.
 
Till middagen, ett fenomen inträffa i dag ...
Jag gör fiskpinnar som inte är så populärt så jag räknar med Saga, Robin och mig.
Ari kan ta en matlåda. Vad händer??? Alla skall ha fiskpinnar i dag....
 
Middagen är klar och jag blir bjuden ner till Camilla på en fika.
Det är så skönt....... Sitter och hänger i hennes bigg soffa.
Gott kaffe och Linus som älskar när jag är där.
Dom är så lika Linus och Joline.
 
Nu är det hem och göra kväll. Massor att stå i
i morgon.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0