Härlig dag

 
SÖNDAG
20141019
Tore & Tor 
Grattis
Gott fika hos
Camilla 
 Dagens citat
 
 Jag önskar du slipper uppleva att ......
 
- den vinstlotten du dragit, en månads semesterresa
till Västindien, egentligen bara är ett erbjudande om
köp av andelslägenhet.
Hej där 
Dagen kan dra igång snabbare än man tror. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
När jag går upp har gubben somnat om på soffan i vardagsrummet.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag kör mitt race och fixar morgonen med Yoga och frukost.
Skall lägga mig i ett bad efter promenaden senare i dag.
Kollar runt på nätet och får ett samtal av Camilla.
 
Jo jag behöver ju handla.
Det är bara vi då gubbarna sover ....
Som vanligt :)
 
Men det kan vara skönt att fara iväg bara hon och jag, jo Linus är ju med.
Wilma också, det är ju bara så att en kvinna skall göra allt.
Men det funkar bar för oss att åka i väg.
Trevlig stund för oss.
 
Det är ju full fart redan tidigt.
Jag har alltså hunnit med att handa innan huset vaknar :)
Inte illa det. Alla sover och gör ingenting.
Oj men se här är gubben uppe nu. Jo det var ju trevligt.
 
Saga kommer också upp och blir så där tonårs grinig för att jag påpekar att hon
INTE har skött sin städvecka. Hon börjar att slå och dona så det står härliga till. Dörrar
flyger igen och socker ramlar ut och hon slår med allt.
Ja så är en tonåring ab 2014 kvalitet.
Bekommer inte mig ett skit. Jag betalar för de hon gör så det är lugnt för mig.
Det blir lite mycket för Robin nästa vecka bara.
Men det blir nog bättre.
 
Jag och gubben tar en promenad ut i det fina vädret.
Ner till brinken för att få en smak prov av kladis kakorna Camilla bakat.
MMM gott söndags fika.
 
Nu traskar vi hem gubben skall fixa middan om ett par timmar.
så han hinner spela lite.
Jag tänker vila lite, tror jag åt alldeles för mycket av kakan.
 
En liten Power napp fick jag allt.
Skönt.
 
Middag,
chili con carne
 
Nu skall jag göra kväll och det är att kolla tv
och inte göra något mer än dricka kaffe.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0