Linus sover här

 
LÖRDAG
20141004
 Frans & Frank
Grattis
 Linus
 Dagens citat
 
 Jag önskar dig mycket att glädjas åt ......
 
 Sol över fjällvidder.
Hej där 
Oh vad natten är krånglig med ett förbaskade hostande. Vaknar hela tiden. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna runt sju, Jolin sov jag ligger kvar är helt slut.
Har hostat som fan i natt.
Nu vaknar hon vi kollar lite på scooby doo
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Någon tid för mig blir det inte.
Vi går upp och jag fixar lite frukost till damen som lyckas
få i sig en smörgås och te.
Jag försökte med yoghurt med utan succés
 
Vi skall ta och köra vita Volvon till skroten.
Det tyckte Jolin var skoj.
Hon såg hästar och massa annat skoj.
Vi vinka hej då och det var bra.
 
Nu skall vi ta oss till Skärholmen ..... Vad händer????
Punka på E4  ... inte skoj alls ... fan vad rädd jag blev.
Jag har ett barn i bilen.
 
Jag viste om att det var en bula på däcket, jag har sagt det till gubben
men han har inte tyckt vi skall byta, vinter däcken skall ju på snart.
Så kan det gå.
 
Arg som ett geting var han, han upptäckte att jag inte har ett kors i bilen......
Nä jag trodde det låg meds reserv hjulet. I normala fall så gör det de.
Där låg bara domkraften.
 
Ja ja nu var det så att han fixa detta ändå och vi åkte till Shell för att pumpa det.
NU till skärholmen ..... Hitta inte det vi skulle ha. Skydd till hans skärm på mobilen.
 
Vi hitta Camilla och Thomas så vi tog en fika.
Sen skulle vi till Heron city.
Jolin blev galet trött och börja gråta och då beslöt vi oss för att köra hem så
hon kunde få lunch och vila. Hon somna inte men vi vilade ett bra tag.
Gubben var i garaget och fixa däcket.
 
Eftermiddag löpte smärtfritt med lek och bus med Joline ,
vi väntar på att Linus skall komma men han kommer inte.
Så Joline och farfar Ari åker hem.
Hon glömmer sin bäbis här ...
Hoppas det funkar i alla fall.
Nu kommer Linus lite sent om sides mes 15.30.
Vi skulle ha åkt till Nynäs i dag men vi kom inte iväg.
Vi fikar och äter en kanelbulle.
Det är ju kanelbullens dag i dag.
 
Nu är det bara jag, Ari och Linus ja och Wilma förstås.
Hon skall sova här också. Så vad skall vi hitta på??
Det blir lite lek och bikupan.
 
Maten är klar och lilla Linus vill inte äta.
Han vill inte ha ett dugg, jag prövar med allt.
Inget är intressant.
 
Kvällen löper vidare och jag får i Linus en smörgås och te.
Så det var ju bra, får hoppas frukosten lockar i morgon.
Han blir lite ledsen och känner att det inte är riktigt som det skall.
Han är inte hemma och han skall inte sova i sin säng.
 
Men som en super mamma jag är .... får jag honom lugn
och han somnar till slut. Han håller min hand.
Nu sover han lugnt.
 
Jag gör kväll och natt nu.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0