Ny vecka

 
MÅNDAG
20141013
Berit & Birgit 
Grattis
Bumble Bee
 Dagens citat
 
 Jag önskar dig mycket att glädjas åt ......
 
En promenad i ljummet regn.
Hej där 
Ny vecka och hoppas på att den blir lugn och behaglig. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar upp sent har varit uppe i dag i gen.
Börjar bli en ful ovana att vara uppe mitt i natten.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Men kommer upp 7.30 och känner mig seg som fasen ....
Saga sover på söta örat och har missat första lektionen .
Så det är inge bra.
 
 
Innan vi tar oss till Hallunda där Saga skall sätta in en P - stav i dag,
 är det frukost och lite tid att kolla nyheter och ta kaffe.
Jag skall sätta på emla  på hennes arm men hittar inte plåstren.
åker till apoteket på ICAMAXI, sätter på bedövningsplåster.
Åker till mottagningen och får vänta 30 minuter.
När vi kommer in är dom inte nöjda med vart den sitter.
Så dom emla om på ett annat ställe och vi får komma tillbaka.
klockan 13.00
 
Kör hem fixar lunch och sätter hela dagen ledigt på Saga.
Känner att det kommer att dra ut på tiden detta.
Så handlar vi lunch och middag.
kör hem och väcker slö grisen Robin.
Äter och sen iväg igen.
 
Så nu är vi här och allt skall bara fungera.
När jag ser Sagas arm så ser jag att en bit är inte bedövad.
Och det gör ont på henne.
 
Hon blir lite väl tagen för att jag skall släppa iväg henne till
stan själv så jag kör hem, jag vill att hon vilar.
 
Men vad händer ??????
Min bil får inge Power i staren ....
HELVETE vad arg jag blir!!!!!!!
 
Kör upp till Eriksberg och får tag i Roger som kan titta lite, han ringer
dock min son och dom försöker att se vad som är felet.
Vi konstaterar att jag måste köra till Bullen.
 
Som tur är följer Emelie med så hon kan köra hem mig.
Och det är bra det.
 
Jag har hämtat Linus också så vi har en söt liten kille här.
Jag skall förbereda middag snart men vi tar en fika jag och Emelie.
Så det är bara att försöka vara lugn och snäll och inte få ut brått Hugo.
 
Mat skall fixas och det blir fler runt bordet i dag.
Jag, Ari, Robin, Emelie, Camilla, Thomas och Linus.
Saga kommer senare hon är i Salem,
(jag som sa åt henne att vila!!)
Jag får mat koma och hamnar på soffan.
Linus blir så trött att han nästan kollapsar.
Dom åker hem och det blir tomt på två sekunder, pang pang.
 
Nu somnar jag en stund och vaknar efter 45 min.
Då har Saga gått ut!!!
Så smart det är då. Not hon skulle ju vila.
Ja hon kommer att ha ont och vara trött i morgon.
Jag kollar lite på datorn och sen skall jag sova.
Kryper ner bredvid gubben.
Mysigt.
Ja ha ja !!!!!
Host host sost klockan 23.45 är det full fart igen på hostandet.
Jag går upp!!
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0