På Södersjukhuset

 
TISDAG
20141016
 Finn
Grattis
Min läkare på Sös 
 Dagens citat
 
 Jag önskar du slipper uppleva att ......
 
- luften går ur den höga, fina kakan som du just
tagit ur ugnen. 
Hej där 
 Pirrigt värre nu när man skall till läkaren och höra vad han säger.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Gubben skulle vecka mig när han gick klockan sex,
jag hostar ju på nätterna så jag sover nu på morgonen.
Men han glömde det.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Upp och hoppa, en smula stressigt är sen men det skall gå.
Kommer i väg som jag räkna med så då kan det få vara köer hur som haver.
Och det är det milda tider.
 
Och så dom kör ... kan inte planera och lägga sig i rätt fil.
Kör fram och tillbaka. Lägger sig i buss fil och fixar kö tillbussarna
när dom skall tränga in sig i vår fil.
 
Hur många minuter spar dom på detta??
Inga dom hamnar ju i kö längre fram och jag kör för bi han i alla fall.
Surt för honom !!
 
Nå ja nu är jag på sös och i säkerhet :)
Jag skall till röntgen först.
Väntetid 40 minuter :(
 
Ja ha ja massa bilder tas ... nu är det fel Hugo, jag känner på mig detta.
Annars skulle det bara ha varit en bild.
Men tänker inte mer på detta.
 
Går och köper en kopp kaffe och kollar in lite bra saker att träna upp handen med.
Får ett kort med adress och nät adress, skall kolla in detta.
Bra att ha så man kan få upp rörligheten.
 
Går upp till mottagningen och sitter och väntar på min tur hos dr Henrik.
Nu är det min tur, han ser lite fundersam ut och talar sen om
att min handled håller på att kollapsar.
 
Så var det inte förut, det var lite snett och vint med de låg någorlunda på plats.
Nu har båtbenet flyttat sig massor och det lutar hit och dit och
måste opereras NU.
 
Väntetiden kan bli lån, lång kö och det är inge bra.
Hans planering är så full, jag kommer att få vänta hur länge som helst
tror jag, men läkaren säger att jag INTE kan vänta så länge.
Han måste trycka in mig någonstans.
 
Han ringer operationsplaneringen och kollar om något återbud
och det finns ett på onsdag 22 oktober.
Så då är jag med på listan :) .
 
Nu skall jag gå till sjukgymnasten och säga att jag INTE får träna handen.
Sen skall jag prata med narkosen och gå och ta ett EKG.
Nu kan jag ta mig hemåt.
 
Innan jag åker hem träffar jag Ylber som har varit en arbetskollega till mig.
En underbar trevlig kille. Han jobbar på Sös nu och trivs där.
 
Väl hemma börja tanken och bilderna på min han sjunka in,
den såg inge bra ut. Den är ju helt kaputt.
 
Pratar mad Camilla hon kommer och hjälper mig hemma.
Jag mår piss kan man lätt säga.
Vi äter middag och kvällen rinner i väg jag ligger i sängen och funderar på min hand.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0