Sjukling

 
TISDAG
20140930
Helge
Grattis
 Linus
Krya på dig gubben
 Dagens citat
 
 Jag önskar dig mycket att glädjas åt ....
 
 Ett brev från någon vars adress du tappat bort.
Hej där 
Det är så konstigt att vissa dagar går fortare eller det känns så i bland.
Jag känner att månad september bara rusa in och sen ut.
Hösten kom bara så där. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
I dag är det bara att vara pigg redan på morgonen då Linus skall komma hit.
Jag kommer att ha honom på förmiddagen.
Hans föräldrar skall jobba.
Camilla kommer efter lunch.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min tid med ljus och värme är på plats och det är bara skönt att ha min tid.
Josefin tycker det är viktigt för mig att ALLTID ha flera pauser med vila.
Nu är min underbara frukost här.
Kaffe på detta och lite kik på nyheter.
 
Se där nu kommer sjuklingen .... han ser lite vissen ut.
Hoppas han inte får feber. Camilla tar en fika innan hon tar min bil till
jobbet. Jag och Linus tittar på bikupan, han somna vist.
 
Då är det lite lek och han rör sig lite sakta .. undra om han har ont i kroppen?
Oj nu stiger febern lagom till lunchen ... skjuter lite på den så kan han sova lite.
Bättre att äta när febern är nere.
 
Vi båda somna .. en timme och trettio minuters sömn med ett element ...
jo det gick ju bra lite svettigt bara. Skall vi äta lunch nu ... ja va bra kom då.
Och nog kom det i honom en hel del. Alvedonen har gjort sitt.
 
Nu kan han till och med leka med sparkstöttingen.
Han går omkring och pratar i en telefon,
så nu vet vi vad mamma och pappa gör hela dagarna.
 
Camilla dyker upp lagom till kaffet. Vi tar en snabb tur ner till centrum måste ha middag.
Handla kan jag göra i morgon. Kyckling med strips.
 
Gubben kommer och vi har båda barnen vid matbordet ... vilket kan vara.
Kvällen kommer och jag åker till Salem 21.00 för att plocka upp Saga.
Nu gör jag kväll.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0