Veckan startar med ny puktering !

 
 
MÅNDAG
20141006
 Jenny & Jennifer
Grattis
Internationella barndagen 

Den internationella barndagen hör samman med Förenta nationernas konvention om barnens rättigheter från den 20 november 1989. Redan 1953 uppmuntrade Förenta nationerna alla stater att skapa en barndag.

Varje land beslutar själv när dagen firas. I Sverige firas inte Barnens dag i någon större utsträckning, men det finns en del lokala, återkommande arrangemang. Datum som ofta återkommer är 13 maj, 1 juni och första måndagen i oktober.

UNICEF i Sverige uppmärksammar inte första måndagen i oktober utan rekommenderar att kraftsamla aktiviteter om och med barn och unga till 20 november. I Sverige samlas barnrättsorganisationer kring denna dag för att arrangera aktiviteter där barn och unga deltar.

I Finland är den 20 november barnens rättigheters dag. På denna dag är det tänkt att alla delar av samhället ska fokusera på barnets behov och rättigheter.

 
 Dagens citat
 
 Jag önskar dig mycket att glädjas åt ......
 Doften av lakan som hängt till tork utomhus.
Hej där 
 Ja det är måndag och ny vecka ... 41.
Så vi tar tag i den och kör på.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Sover på söta örat .... jo en smula, Jag sov till 5.30  :)
Så var det med det.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Skall hinna med lite tid för bara mig.
Tänder ljus och sitter lite med yoga.
Underbart
 
Frukost och dusch, sen är det bara att köra igång dagen.
Lova hjälpa Camilla lite. Men det är något som är fel....
PUNGTERING !!!!!!!
 
Hur i he.... kan det vara punka på ett nytt däck. Men det är nog så att det var
ett bättre begagnat däck, men det var punka på det så bilen blev stående
och jag blev lätt irriterad.
 
Städar på förmiddagen. Det är lika bra att jaga bort irritationen och frustationen.
Så det blir så fint nästan överallt. Ungarnas rum får dom sköta.
De ena rummet ser ut som ett bombat provrum och den andra vet inte att man skall
plocka bort mat och annat stök.
 
Tur att jag slipper städa där. Räcker med ett nergrisat badrum.
Undrar hur det kommer sig att tonåringar inte ser att det är skitigt.
Jag menar på riktigt skitigt.
 
Så nu tar jag lite lunch och vilar lite för jag skall gå och plocka upp Linus.
Hans föräldrar jobbar sent i dag. Då får han äta hos mig och pappa kommer och
hämtar honom sen.
 
Klockan är nu time  att plocka upp Linus, men jag hinner och handla först.
Nu tar vi och knallar hem killen. Han är så duktig och går nästan
hela vägen från Solbo till Storvreten.
 
Nog för att det tog 45 minuter från dagis till Sandstugan :)
Men det är OK han får knalla på.
Väl hemma skal han vila lite, de små trötta bena är väldigt trötta.
Lite bikupan kan alltid muntra upp honom.
 
Lite extra mellis med mormor är också gott, han vill hjälpa till med maten så det fixar vi bra.
Korv och råstekt potatis. Gott som fasen.
Nu blir det mat och det är bara han och jag först .... Robin kommer och sen Camilla.
Saga och Ari kommer nästan samtidigt. Alla har nu ätit.
 
Tar hand om disken och sen lite kaffe, Thomas kommer och
vi tar av hjulet för det skall han fixa i morgon.
Tur för mig :)
 
Så skall göra kväll nu, en smula trött.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0