Avlösning av barnbarn

 
SÖNDAG
20140921
 Internationella fredsdagen
 

Internationella fredsdagen infaller varje år den 21 september. Det är en av FN:s internationella dagar, instiftad för att vädja till världens länder om ett 24 timmar långt eldupphör och icke-våld åtminstone en gång om året. Människor över hela världen ombedes också att deltaga i en tyst minut mitt på dagen.

Internationella fredsdagen instiftades först 1981 genom en resolution i FN:s generalförsamling så att den skulle sammanfalla med öppnandet av samma församling. 2001 antogs en ny resolution som fixerade dagen till datumet 21 september. Vid firandet är det brukligt att FN:s generalsekreterare ringer i Fredsklockan som finns vid FN:s högkvarter i New York.

 Dagens citat
 
Styrka och mod .....
 
Måtte du hitta rätt ord för att sätta översittarna
på plats - och tillräckligt med styrka i knäna för att
gå därifrån med värdighet. 
Hej där 
Söndag ... en dag som från början är en stark vilodag.
Gud vila på söndagen. Men i vårt liv och århundrade så
finns inte det på världskartan. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Tro det eller ej men jag har sovit till 7.30 i dag.
Hurra!!
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En kort återhämtning med yoga hinner jag med efter jag har
satt Joline i badet. Hon vill bada och inte tvätta håret.
Nej då jag skall bara skölja av det, he he he.
 Och hennes hår blev så fint :)
 
Frukost nu är det min frukost som skall intas.
Joline får lite gröt (tomte gröt med kanel och socker)
Te med en hård ost smörgås.
Hon åt fem skedar gröt, drack 25 ml Te och åt hela smörgåsen.
 
Nu vill hon ut och gå med bäbisen.
Så det är bara att gå ut på promenad och leka lite på alla
lekparker runt om farmors boende :)
Hon viste inte riktigt vart hon skulle ställa vagnen när hon gunga
 
Eller om den skulle in i huset medans vi vila lite.
Hon kommer att vara en riktigt bra mamma och vara ute med sina barn.
Nu kommer hennes föräldrar till oss och vi byter barn.
Jag får en liten skit och mamma och pappa får kvalitetstid med Jollan.
Barnbyte :)

Kaffe paus hos Rille
Vi (jag och gubben) är lite lata så vi ringer Rille och ber att han sätter på lite kaffe .
En fin fika med Jessicas goda bullar. Hon är också en hejare på att baka.
Det kommer att vara svårt att hålla smala linjen med svärdöttrar som kan baka.
Lilla Jack är förkyld och känner sig inte alls på humör.
Han är ganska off måste jag säga, lilla killen.
 
Då tar vi och traskar hem och förbereder för ett besök av Camilla
med familj. Dom har varit i Örebro och kom hem nu på eftermiddagen.
En fika ock lite snack.
Jag och Camilla i köket och killarna vid datorn ... var annars
 
Linus och Haylie turas om att vara i gå stolen.
Linus vill bara lära Haylie hur man gör :)
 
Linus lär Haylie
Haylie blir så glad.
Linus han med lite melon och bikupan också.
Han älskar melon.
Stör ej jag kollar på bikupan.
Nu ringer hennes föräldrar och skall hämta henne och
Camilla och Thomas skall åka och hämta Wilma.
Så nu blev det tomt hemma på en gång.
Jag och gubben kollar in transformers den är OK men ....
det blir lite konstigt när det är en fristående film.
Men som vanligt är det OK.
Älskar Bee.
Middagen är klar och vi käkar köttfärslimpa med potatis och sås.
Det är gott även om jag inte fyllde den denna gång.
Så nu är det bara att göra en behaglig söndags kväll med allt vad det innebär. 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0