Fradag

 
FREDAG
140905
Adela & Heidi 
Grattis
Camilla 
 Dagens citat
 
Måtte du alltid .....
 
- hitta ett tillgodokvitto i stället för en
räkning i det trista, bruna kuvertet. 
Hej där 
 En dag med lite att stå i. Inget planerat ... eller jo behöver ha ben till Robins säng.
Annars inget på G.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 En dag som börjar med en dusch och egen tid för mig.
Yoga och återhämtning.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min utsökta frukost som är den magnifika starten på morgonen.
Den har jag längtat efter hela natten.
 
Så nu är man människa och kan ta i tur med dagen.
Jag skall till IKEA nu på morgonen.
Så jag tror att jag kommer att vara där när dom öppnar.
 
Får ett meddelande av Anneli... hon vill ses, men kan komma till
IKEA 13.30 OK då får jag åka då.
Så då kan jag väl bädda och dammsuga lite här då.
 
Tar mig ner till centrum för att hitta lite mat och sätta in pengar och Fixa nyckel
till källarförrådet. Sitter där i lugnans-ro och då ringer luren ....
Camilla ... hon har panik och hon ser inget allt är suddigt och det blir värre.
 
Hon vill att jag kommer och hämta henne och vi måste åka till HS.
Hur är detta nu då??? Tar maten i låda och hoppar över de andra och kör till Kyrkspiran.
Här sitter nu min lilla flicka och är en smula hysterisk.
 
Måste vara otäckt att helt plötsligt inte se som man skall.
Vi åker till sjukan och då är det lite väntan ... Camilla börjar få en begynnande huvudvärk.
Vi pratar med sköterskan i luckan och sen beslutar dom att vi skall gå in och fråga vid 
neurologiska disken.  Här sitter några tjejer, Camilla snackar med en av dom och hon tycker Camilla skall
åka till  Sa: Eriks ögonsjukhus.
 
Så när vi gick tala jag om att vi hade sån tur i dag också, sen skratta jag.
Camilla titta på mig och undra varför. Jo tjejen du snacka med var ju läkaren.
Flyt kallas det för. Jag kör hem henne och hon lägger sig och sover en stund.
 
Jag far till IKEA och träffar Anneli.. Vi knallar runt och det är roligt att kolla idéer
och sed vad man kan ändra på hemma. Vi letar efter gummiring till glasburk och en skydd planka till
Linus säng. Vi tar en fika på barnavdelningen ... där kosta fika och bulle 5 kronor.
Så ner till självplocket.
 
Vid kassan fick vi oss ett gott skratt. Sängskyddet låg i en kartong med åtta stycken plankor i.
Jag skall bara ha en. Så nu är det riktigt roligt ... tjejen som hjälpte mig lite med apparaten där sa att jag skulle ha plockat ut en inte tagit hela kartongen.
 
Allt fixa sig och vi kom ner till min bil med detta. Tog oss till nya inne centrumet.
Bara kläder, massa klädbutiker. Anneli leta efter skor.
Inga här i alla fall.
 
Vi tar farväl och jag tycker det är så trevligt att jag ta en fika med henne,
hoppas hon känner lika dant. Man har inte så många vänner,
dom få man har är viktiga.
 
Nu är det bara att åka ner till brinken med skyddet. Då ringer min lur igen.
Joline... hej farmor jag vill sova hos dig. Kan jag säga nej????
Nä inte mot mina barnbarn. Så det är bara att be dom komma med henne.
 
Hon dyker upp lagom till min middag så vi blir tre vid bordet.
Kul att vi blev en till. Nu skall vi bara göra en kvälls utflykt och leka lite.
Joline ringer till Linus och frågar om han vill leka lite.
Och vi tar oss ut en stund.
 
Sen blir det en stuns lek inne också, nu är det sent och damen och
Lilleman skall sova snart. Jag far hem med Joline och har lite fredagsmys med film på tv.
Lite godis och hon är så go ... bjuder farfar Ari på chips och
zoo apor. Sen är det lite för trötthet som kommer över henne hon säger
till att hon vill lägga sig.
 
Nu är det min tid, skall kolla på datorn och sen en film
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0