Gröna Lund

 
SÖNDAG
140831
Arvid & Vidar 
Grattis
 Familjen
 Dagens citat
 
Måtte du alltid ....
 
- lyckas fånga kryparens uppmärksamhet.
Hej där 
 Nu är det pirrigt ... jag har svårt att vänta och vill i väg NU !
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Min morgon är inte så återhämtande som den skall.
Jag vill bara åka i väg och fixa med det jag skall göra i dag.
KARUSELLER
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Frukost och lite yoga hinner jag med ....
Duschen gick på ett höj .....
Nu skall jag i väg med en barnstol till Camilla.
Bilens larm går på både Aris bil och min.
 
Ha ha ha mina nycklar hamnar i bilen och den låser sig
automatiskt och jag står utanför.
Tur att man har mobilen.
 
Ringer gubben som kommer ner och kollar och jag springer
upp och hämtar reserv nyckeln.
Så nu kan jag komma iväg. Mot Brinken.
En stå fika och puss på Linus som är en glad skit och äter sin gröt.
Camilla berättar att hon och Thomas skall ta barnen till skogen och
hoppas dom hittar svamp eller något annat gott.
 
Jag fortsätter till Salem för att plocka upp Jolin och Nea.
Vi åker tillbaka till Brinken där vi lämnar över Jolin till Camilla och Thomas.
Joline skall vara med dom i dag då vi skall bara ha dom stora flickorna.
 
Nu hämtar jag Saga och Robin och kör mot stora staden och  Djurgården.
Massa trafik, massa ombyggen, massa trafikljus och massa stress.
Men vi kommer in till Gröna Lund helskinnade.
 
Dyrt att parkera är det ... sjukt dyrt.
Vi går in får våra åkband och sen är det bara att starta racet med karusellåkning.
Pop expressen, Jet Line, Twister, Flygandemattan .... Kaffe paus och nu går vi mot
Insane, Saga och Robin skall åka.
Nu får vi sällskap av Jimmie, Amanda, Johanna och David.
Vilket härligt gäng vi är.
Vi har kul men det är långa väntetider i kön.
Flickorna tappa lite humöret.
 
Men Dom får åka det mesta;
Flygande mattan, Kvasten, Blå tåget, Twister,
Slänggungan, popexpress, lustiga huset.
 
Dessa tre åkte katapulten och hade idiotiskt kul
 
Dom fick god mat Natchos och mjukglass, när vi gick hem fick dom
varsin slash.
 
Nu tycker vi att det är på sin plats att åka hem.
Hämta Jolin ... köra till Salem ta en fika där och sen hem till min sköna säng.
Tack alla inblandade för en fin dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0