Helg

 
LÖRDAG
20140913
 Sture
Grattis
Grattis Daniel
på din födelsedag. 
 Dagens citat
 
Måtte du aldrig .....
 
- tappa ditt kreditkort. 
Hej där 
Det är en sov morgon och det är bara lugnt och skönt.
Tro inte att man blir rik med att gå sjukskriven.
Nu är alla reserver tömda och det känns så fruktansvärt hårt.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Att vara positiv när man känner sig maktlös är en svår nöt att knäcka.
Kan bli galen arg på gubben som bara rycker på axlarna och säger det är inget, gå vidare.
Ja eller hur.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Denna morgon var lite konstig vill jag på stå. Det är så att mitt kylskåp låter.
Det piper om frysen. Det vill säga att den talar om att det är för varmt i den.
Och då måste man höja kylan, OK Höjer kylan, stänger dörren.
Men va fan .... den piper igen.
 
Tur att jag har en frys till. Allt in i den så.
Och så stänger jag av eländet i stället.
Nu är det bra.
Maten räddad och det är ju det som är viktigast.
Man kan ju undra lite lätt vad felet är.
Fika sällskap vid lunch. Thomas och Camilla kom förbi och sa hej.
Dom skall gratta Daniel i dag. Så hoppas en tårtbit kommer över till mig sen då.
Annars är allt som det skall, Robin ramla in här runt 13.00 tiden och
ville ha lunch. Det får han allt fixa själv.
 
En promenad med halta lotta. Hoppas hon greja det bara.
Ari I skogen vid sjön ...
Wilma tycker detta var en härlig plats
Kolla fina dröm skogen i norra Botkyrka
Wilma älskar detta
Lite vackra vass strån
Det gick bra med Wilma hon halta lite.
Tycker så synd om gamla tanten. När vi kom hem fick hon vila på en mjuk förtöj.
Det gilla hon.
 
Efter som dagen är lite kort när man har massor att stå i
så är det middag snart. Gubben skall göra den.
Nu sitter han och spelar så jag får påminna honom i bland om maten.
Men snälla två timmar kom igen nu, Jag är hungrig !!!
 
Efter många om och men lyckades han servera middagen klockan 19.00.
Två timmar sen .... Va fan gubben!!!!!
 
Sitter också och kollar på En prinsessas dagbok 2.
Den är ju rätt skoj, tjej film men OK.
Vad blir det här näst???
 
Fika och en rulle med Camilla och Thomas.
Tom Cruise
Nu tar vi oss hem ... det är sent och jag är en döende människa.
Så väl hemma är det bara att krypa ner och titta på
En film till med den magiska mannen.
Så snygg 50 åring :)
Jag vill också passa på att sända min kärlek till Birger på färden till andrasidan.
Där kommer du att träffa massa andra härliga människor .
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0