Hemma dag

 
ONSDAG
140903
 Alfhild & Alva
Grattis
 Min dag
 Dagens citat
 
Måtte du alltid .....
 
 - Var den viktigaste personen i någons liv.
Hej där 
 Jag skall bara ha en hemma dag, bara göra saker jag har skjutit
upp och som inte alls är lockande
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Var en smula seg och trött i dag men ramla ur sängen vid sex tiden.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min tid min andning min återhämtning.
Då kan vi börja dagen  och hoppas på mycket sol och lite värme. 
Det blir lite promenader i dag blandat med tvättstuga.
Frukosten är avklarad och har njutit till fullo av den, Det är
bara att känna sig mätt och belåten, dagens godaste måltid.
 
Kolla vilken vacker firre En hane med värsta stjärtfena.
Nu börjar vi från början. Mina små guppy skall få komma i mitt stora akvarier ...
Varför ??
Jo jag vill nog bara ha ett :) enkelt och bra.
Några av mina i hinken och på vänt att få komma i stora akvariet.
Det blir massor att göra för jag blir också lite orolig att mina slam fiskar i det stora
skall äta upp mina bäbisar.  Hoppas dom inte gör det och att guppy fiskarna klarar sig.
Jag skall köpa ett neon stim till också.
 
Nu skall jag tvätta och det är bara jag i dag :)
Och det är ju bra att städa emellan tvätten , men jobbigt är det.
Nästan klar blev jag. Tar nu en promenad i det fina vädret.
 
Jag blir bjuden på en kaffe vid 15 tiden :) Det är OK, tackar inte nej till
kaffe. Så en bilsväng till brinken.
 
Nu är det mat på G, spagetti med köttfärssås.
Inte så illa. Väldigt vanligt i detta hushåll lika så kyckling och kött.
Nå det blev gott och jag äter tillsammans med gubben. Inga barn hemma i dag heller.
 
 
Dom får svälta om dom känner för det men det är inte OK med restaurang.
Saga jobbar så det är ett undantag, annars får dom nog börja leta mat någon annan stans.
Hårda bud i Mellerud !!
 
Jag hamna i mat koma ... fan vad jobbigt, har ont överallt.
Lägger mig på soffan och kollar TV ....
Se där här kommer sonen som är vrålhungrig ....
Ja så är det. Maten serverades vid 17 i dag med du har tur det finns till dig.
 
Blir en kväll i soffan och idol tittande.
Gör kväll sen och ligger i sängen och kollar TV.
Bra med två tv-apparater :)
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0