Ny vecka :)

 
MÅNDAG
20140915
 Sigrid & Siri
Grattis
 Städ dag
 Dagens citat
 
Måtte du aldrig .....
 
 - få en krukväxt i present som drar sin sista
suck dagen innan givaren kommer på besök.
Hej där 
Ja vet inte vad man skall börja i dag .... vet inte om jag är glad eller inte efter valet.
Vad händer nu???? Inte mycket där jag vill i alla fall. Omsorgen kommer vara lika stressigt,
vi kommer inte få bättre vård, skolorna kommer att vara de samma - ont om personal.
Äldre kommer att ha de lika fattigt.
Blir det bättre eller???
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Oj i dag är det ju måndag ... och då är det ny vecka nya saker att ta i tur med och massa
läkarbesök.  Har nog lite för mycket inplanerat om jag får säga min mening.
Har också blivit snorig under natten, inget kul.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Morgon yoga och energi återhämtning klar och på plats.
Då tar ja frukost och lite läsning på nätet om valet. Ja det blev skiftning i regeringen ...
då återstår det bara att se vad bensin och annat kommer att höjas till.
Jag verkligen ogillar politik .. alla snackar bara och inget radikalt händer.
Nog om detta nu lever vi vidare så gott vi kan. Sköt ditt så sköter jag mitt, lite så känns det.
 
Ny vecka vad säger vi om det??? Spännande, jag håller på att få ett utbrott som kallas Hugo anfall.
Jag måste nu hitta på något om jag inte skall bli vansinnig :)
Man kan inte bara promenera och åka runt och våldgästa mina vänner.
Eller så är det jag skall göra :).
 
I dag är det dock en dag som bara kommer att vara hemma dag med promenad.
Lite städande och lite ringande. Sånt som är inte en höjdare.
Och det är ju lite så jag måste göra känner jag.
 
Vi skall väl då starta dagen.
 
Städa och plocka undan  det tar tid det ...
Jag har Saga hemma ... hon är lite tagen efter helgen i Sundsvall.
Morfar lämnade jord livet och får nu leva uppe med våra andra nära och kära som är där.
Han har det bättre och slipper smärta, obehag och plågor.
 
Jag fortsätter dagen men Saga vill tydligen inte hjälpa till för hon skiter i sina göromål.
Jag tänker inte påminna om dom så det är bara att jag inte ger henne pengar den 27:de.
Man får lära sig den hårda vägen ....
 
Dan rullar på och jag skall väl då börja planera middag eftersom jag
redan är inne på min eftermiddag. Kyckling går alldeles utmärkt.
Så nu är gubben hemma och det är bara att äta.
Hej och hå .
 
Jag saknar Robin men han är hos Anthony så han äter senare.
Nu är det i alla fall klart med dagen och jag är seg som fan....
Tur att man kan slappa framför TV och
bara vara.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0