Sjukan

 
TISDAG
20140916
 Dag & Daga
Grattis
 Arbetskollegor
Underbara
 Dagens citat
 
Måtte du aldrig .....
 
- glömma inköpslistan
på köksbordet. 
Hej där 
Nu är jag så spänd och så på G, det skall bli så härligt att komma och
få hjälp med min hand så det är svårt att hålla mig på mattan. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Jag behöver inte någon klocka inte här är det pirrigt så jag vaknar före gubben också.
Ja det är bara att studsa in i duschen  och sen fixa frukost.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Tända ljus, andas, yoga, fokusera andas och där ....
återhämtning .... klar.
 
Då kolla vi lite på vad som händer i världen. Som vanligt,
våld, krig och massa annat trams.
Tycker det är så tråkigt.
Tittar lite på FB och skriver morgonhälsning.
Och här är alla upprörda över SD fram marsch och massor med folk som inte förstår varför ....
Ja det är tydligen svårt att förklara så att själva budskapet kommer fram.
Och jag tänker inte göra det heller.
Ingen ide.
Och jag röstade INTE på SD. Bara så du vet, men jag är inte förvånad.
 
Nu är det bara att se till att barnen kommer upp och att det blir ordning och reda i huset.
Gubben iväg till jobbet, Saga till skolan dock försenad.... Robin till jobbet.
Så nu tar jag och åker också. Mot första läkarbesöket.
Josefin.
 
Vi pratar om min ångest attacker jag får och vad jag MÅSTE
utsätta mig för när dom kommer.
Ja det är så himla lätt att berätta för mig vad jag skall göra.
Men att få mig ATT göra det är ju mitt problem.
 
Jag tar och svänger min kosa mot mitt jobb, jag måste vara med där.
Saknar det så oerhört mycket.
Nu skall vi se här .... Ja ha Fatuo är på jobbet och Maria.
Kram på er ... Och här kommer Pia och Angelica kram på er, saknaden är så stor.
 
Lite snack lite skratt och nu är chefen ledig och tittar in.
Ger henne intyget om sjukskrivningen- Pratar lite om vad som skall göras. 
Försöker att komma in på datorn vilket inte går ..Måste fixa nya lösen till i morgon.
Pröva igen då.
 
Innan jag åker killar jag in till Catharina och kramas lite.
Så mysigt att kramas man får lite gratis energi då :)
 
Nu skall jag fortsätta min färd mot Södersjukhuset ....
Jag är lite uppspelt och förväntar mig lite böjningar och lite aj aj.
Är där lite tidigt så jag kan ta en kaffe och smörgås.
 
Jag kommer in till en tjej som ser lite förvånad ut och undrar varför jag är där.
Hon säger ju att jag har fått övningar  och ja jag gör dom.
Men det går inte att böja för fan!!!!!
 
Hon förstår inte riktigt vad hon skall göra .... Så jag får fler övningar
att göra och en ny tid om två veckor.
Tack för besöket välkommen åter.
???????
OK Så nu blev jag mycket klokare ... ja jag blev verkligen så
klok att jag inte fatta något.
Jag skall böja och böja och böja.  Ja jag fattar det
MEN ......
Hand jäven vill ju inte !!!!!!!
 
Nu är jag arg som ett bi fan fan fan.
Jag tränar varenda minut, det blir bara ont smärta och hätta.
Jag kommer att förstöra min han så grovt om jag fortsätter så här.
Dumma dumma dumma.
 
Väl hemma tar jag en promenad runt storvreten  med Saga, jag måste kolla ner lite.
En hungrig Robin kommer in rullande genom dörren. Han ser sliten ut och han är hungrig säger han.
Fixa maten och sen är det bara att äta. Det går ganska fort gubben kommer lagom tills allt är klart.
Äter alla fyra för en gångs skull.
 
Pratar lite med gubben om vad sjukgymnasten sa och titta lite frågande och undra
varför jag åkte dit. Det undrar jag också. Bensin slöseri.
Så nu skall man kolla på IDOL och sen så ....
Natti 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0