Städ dag

 
 
TORSDAG
20140918
 Orvar
Grattis
 Städningen
Tuff utmaning med en hand :)
 Dagens citat
 
Styrka och mod .....
 
 Skönhet är farligt; vishet måste förvärvas;
kärlek är ditt hjärtas ensak.
Hej där 
Har ingen som helst orsak till att kliva upp nu på morgonen....
Det är bara att fortsätta sova ... Eller hur !!! 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ny morgon, tid för ljus, yoga och återhämtning.
Det är så vackert att se ljusen lysa tidigt på morgonen då det fortfarande är mörkt.
Jag älskar att ha massa ljus tända.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
In i en dusch och sen är det frukost på G ... min härliga
stund med min frukost och nyheter.
Nu är väl nyheterna inte så roliga i sig själva med politik, krig och skitsnack.
Nä det är ju inte riktigt det som är bäst ... utan min tid att sitta i lugn och ro själv.
 
Så en lite glutt på FB också, morgon hälsningen skall dit och det är lika viktigt som att skriva här.
Tråkigt med inrutade mönster men ... jag vet att många blir glada av min morgon hälsning.
Det är lite det som är poängen.
 
Oj vem har tagit all mjölk från kylen???
Kan det vara gubben som tog med sig till jobbet???
Ja det är det nog.
 
Camilla kommer förbi med lite mjölk så jag har lite i alla fall.
Måste handla lite i dag.
Jag har blivit en sån där anti affär dam ... ha ha ha.
Jobbigt med alla som springer på mig.
 
 
Nu har Linus åkt till Örebro ...
Hoppas han får det roligt med Sam och Tom :)
  
Min dag rullar på och har undrat lite om jag skall till Lollo i dag eller i morgon :)
Hon har inte svarat så då börjar jag med fönster tvätt.
 Ja ha Lollo jobbar så vi skall se i morgon.
Vad trevligt.
 
Jag tar då en städdag och fixar fönster och så.
Men oj vad det var svårt och hur ont på en skala gör inte detta??
Fan !!!!
 
Tre fönster får räcka. Ett sovrum, kontoret och köket.
Nu är det tre kvar. Två sovrum och vardagsrummet.
Men det får allt vänta till nästa vecka.
Nu skiter jag i detta.
  
Måste ut och handla men har ingen lust. trött och sliten och är inte på
humör att bråka med folk i en affär.
Nä skiter i det.
 
Fixar middagen och det blir fisk och ris med remuladsås.
Gott tycker jag. Vet att familjen inte gillar det.
Så ibland får dom äta de jag bjuder på.
 
Saga åker till Salem ... men det är fisk där också.
Så kan det gå när haspen inte är på.
:)
 
Jag skall över med mattan som är Camillas. Ställa tillbaka soptunnor och ta in post.
Så kan man ta en sväng till ICA också.
Lie mjölk måste jag ha.
 
Nu gör jag kväll och kollar på TV.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0