t

 
TISDAG
140902
Justus & Justina 
Grattis
 Haylie
 Dagens citat
 
Måtte du alltid .....
 
 - ha pengar kvar att resa hem för.
Hej där 
 Efter gårdagens kaos blir det betydligt lugnare i dag.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Då är det morgon och en ny dag startar med lite yoga och andning.
Sträcker på mig och tar in luft som fyller hela lugan ....
håller ... och andas ut. Sitter i lätt meditationsställning.
Andas ett par gånger ....... går in i mitt inre och hittar återhämtning.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Så skönt nu min underbara frukost, dagens höjdpunkt.
Duschen nästa och sen är det bara att se till att Robin kommer iväg till jobbet.
Jag skall till Salem och vara med min lilla gullgris,
Haylie.
 
Vi har en liten slapp förmiddag och vi är bara hon och jag.
Vi har inge bråttom någon stans.
Väntar på att min läkare skall ringa vilket han inte gör ... eller.
 
Min läkare ringer när jag är upptagen med ett besök på tronen!!!!
Han säger på telefonsvararen att han ringer igen.
Jag väntar på ett nytt samtal.
 
Haylie och jag tar en promenad ut i de fina vädret och sen går vi
till förskolan och plockar upp Joline.
Guldklimpen blir himla glad.
 
Det är nu Amandas tur att bli hämtad.
Inga som helst problem, hon kommer studsande.
Johanna har nu lite lång tid på sig i duschen efter gympan.
Hon ramlar ut vid 14.30.
 
Då blir det mellis i form av en glass :)
Det får bli så ibland, särskilt när farmor är i farten.
Så är det promenad hem.
 
Vid porten står Roger och Robin och väntar.
Det blir dagens nyheter för Roger, uppvisning av glassen och med nyheter.
Vi traskar upp och de stora barnen rymmer upp på sina rum.
Joline blir ledsen eftersom Johanna hade lovat att gå ut med henne.
 
Nu satte sig Robin och körde traktor med henne och jag lämna Salem i deras händer.
Haylie sov så det skall vara lätt som en plätt.
Nea kommer om 20 minuter så det skall killarna klara av.
 
Då är det min tid ... läkare och möter Camilla där.
Hon är hon har också tid. Så vi väntar på varann.
Jag följer med och hämtar Linus innan jag åker hem och fixar middagen.
 
Vad skall jag bjuda på i dag????
Det blir kyckling med potatis gratäng, jag och gubben äter barnen är .... inte hemma.
Robin jobbar med Jimmie ... Saga håller Nea sällskap.
 
Men nu var det ju inte slut här ... Akuten med Camilla hon skall kolla upp om det
är en djupgående propp i hennes vänster ben. Och i bland kan man vara
glad att man har en annan sjukdom i botten.
Samalagda tiden på akuten ... 30 minuter ...
Tack för besöket välkommen tillbaka.
 
Så där fort har det aldrig gott för mig. Sist jag var där låg jag i 16 timmar.
 
Nu skall jag göra lite kväll och fundera på morgondagen.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0